Ramowy rozkład dnia w Niepublicznym Przedszkolu „Zakątek marzeń”
w Będzinie
Podstawa programowa realizowana jest w godzinach 8.00 –13.00
Część I – poranna
7.00–8.30
Schodzenie się dzieci. Zajęcia opiekuńcze. Inicjowanie rozmów z dziećmi na bliskie im tematy. Zabawy samodzielne – tworzenie warunków umożliwiających dzieciom swobodny rozwój, zabawę w poczuciu bezpieczeństwa. Praca indywidualna o charakterze wyrównawczo-stymulującym oraz praca z dzieckiem zdolnym. Zabawy integrujące grupę.
8.30–9.00
Poranne zabawy ruchowe. Zabawy konstrukcyjne i inne. Przygotowanie do śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience.
9.00 – 9.20
Śniadanie – realizacja złożeń programowych z zakresu kształtowania nawyków higienicznych i kulturalnych oraz w zakresie dbałości o zdrowie.
9.20–9.30
Czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Doskonalenie czynności samoobsługowych i higienicznych – mycie zębów.
Część II – główna
9.30–10.30
Zajęcia kierowane z całą grupą w oparciu o podstawę programową. Organizowanie zabaw twórczych, ruchowych, stymulujących rozwój dzieci, rysowanie, stymulowanie uspołeczniania się w grupie rówieśniczej.
10.30 – 10.45
Przygotowanie do drugiego śniadania – czynności porządkowe, czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience. Drugie śniadanie.
10.45 – 11.45
Czynności samoobsługowe przed wyjściem na spacer, do ogrodu przedszkolnego (nauka ubierania się, wiązania sznurowadeł, zapiania guzików, suwaków – doskonalenie czynności). Zabawy samodzielne w ogrodzie, zajęcia ruchowe, zabawy tropiące, obserwacja środowisk przyrodniczych i społecznych. Zabawy rytmiczne.
11.45–12.00
Przygotowanie do obiadu. Czynności higieniczne i samoobsługowe.
12.00–12.30
Obiad – celebrowanie posiłku. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami (widelcem, łyżką). Kulturalne zachowanie się przy stole, dbałość o zdrowie.
12.30–13.00
Relaks, odpoczynek dzieci, słuchanie i czytanie bajek, muzyki relaksacyjnej – wyciszenie.
Część III – poobiednia
13.00–13.55
Samodzielna zabawa dzieci – podejmowanie różnorodnych form działania przy niewielkim udziale nauczyciela. Praca indywidualna z dziećmi o charakterze wyrównawczo-‑stymulującym oraz praca dzieckiem zdolnym, dostosowanie zadań do możliwości dzieci. Spacer, obserwacje środowisk przyrodniczych. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych. Zabawy z językiem obcym nowożytnym. Bajkoterapia.
13.55–14.00
Przygotowanie do podwieczorku – czynności higieniczne i samoobsługowe.
14.00–14.20
Podwieczorek – kultura spożywania posiłków.
14.20–17.00
Zabawy samodzielne dzieci. Rysowanie, czytanie książek, zabawy w kącikach tematycznych. Zabawy przygotowujące do nabywania umiejętności szkolnych, pobyt na świeżym powietrzu, rozchodzenie się dzieci.