• Poniedziałek

    Śniadanie: chleb wiejski (g) z szynką konserwową i pomidorem, herbata z cytryną

    Drugie śniadanie: talerz owoców

    Obiad: zupa ogórkowa z ryżem zabielana (s, m), spaghetti (g, j) Bolognese, kompot (*dieta Bezmleczna: zupa ogórkowa nie zabielana, spaghetti z makaronu bezglutenowego)

    Podwieczorek: jogurt naturalny z owocami (m) (*dieta bezmleczna: gruszka)

     

    Wtorek

    Śniadanie: chleb beskidzki (g) z pastą z szynki z pietruszką zieloną, herbata z cytryną

    Drugie śniadanie: krakersy (g) z serkiem wiejskim (m) (*dieta bezglutenowa, bezmleczna: wafle ryżowe, sok)

    Obiad: barszcz czerwony z ziemniakami zabielany (s, m), nuggetsy (g, j), ziemniaki, surówka z młodej kapusty z koperkiem, kompot (*dieta bezmleczna: barszcz czerwony nie zabielany, dieta bezglutenowa: filet z kurczaka soute)

    Podwieczorek: banan

     

    Środa

    Śniadanie: chleb pszenno -żytni (g) z żółtym serem (m) i pomidorem, herbata malinowa (*dieta bezmleczna: chleb pszenno – żytni z szynką drobiową i pomidorem)

    Drugie śniadanie: warzywa do chrupania

    Obiad: rosół z makaronem (s, g, j), kotlecik schabowy (g, j), ziemniaki, surówka z marchewki z jogurtem naturalnym (m), kompot (*dieta bezglutenowa: rosół z makaronem bezglutenowym, kotlet schabowy soute, dieta bezmleczna: surówka z marchewki)

    Podwieczorek: kisiel, biszkopty (g, j) (*dieta bezglutenowa: pałki kukurydziane)

     

    Czwartek

    Śniadanie: płatki zbożowe z miodem (g) w mleku (m), chleb (g) z masłem (m), herbata z czarnej porzeczki (*dieta bezglutenowa: płatki kukurydziane)

    Drugie śniadanie: jabłko

    Małe smaki: bazylia

    Obiad: zupa pomidorowa z ryżem zabielana (s, m), rumsztyk, ziemniaki, buraczki, kompot (*dieta bezmleczna: zupa pomidorowa nie zabielana)

    Podwieczorek: kajzerka (g) z serkiem topionym (m) i rzodkiewką (*dieta bezglutenowa: chleb bezglutenowy, dieta bezmleczna: kajzerka z pasztetem)

     

    Piątek

    Śniadanie: chleb pszenno -żytni (g) z pastą z makreli w pomidorach, herbata malinowa

    Drugie śniadanie: koktajl truskawkowy (m) (*dieta bezmleczna: mus marchewkowo – jabłkowy)

    Obiad: zupa jarzynowa z grysikiem (s, g), naleśniki z dżemem (g, j, m), kompot (*dieta bezglutenowa: zupa jarzynowa z ziemniakami, kopytka, dieta bezmleczna: kopytka)

    Podwieczorek: arbuz

     

    *bazylia – ma korzystny wpływ na pracę układu trawiennego, jest bogata w witaminy A, C i B5, wapń oraz magnez. Ma działanie antydepresyjne, poprawia nastrój i dodaje energii do działania.

     

    Legenda do alergenów znajdujących się w posiłkach:

    m – mleko i jego pochodne

    s – seler

    g – gluten

    j – jajko

  • Poniedziałek
    Śniadanie: kiełbaska na ciepło, chleb (g) z masłem (m), herbata z cytryną
    Drugie śniadanie: warzywa do chrupania
    Obiad: krupnik z marchewką (s, g), ryż z jabłkami prażonymi i cynamonem, kompot (*dieta bezglutenowa: krupnik z kaszy gryczanej, dieta 1: ryż z bananem)
    Podwieczorek: jogurt naturalny z owocami (m), pałki kukurydziane (*dieta bezmleczna: banan)

    Wtorek
    Śniadanie: kajzerka (g) z żółtym serem (m) i pomidorem, herbata z cytryną (*dieta bezmleczna: kajzerka z polędwicą miodową)
    Drugie śniadanie: talerz owoców
    Obiad: zupa krem z zielonego groszku z grzankami (s, g), pieczeń, kasza jęczmienna, ogórek kiszony, kompot (*dieta bezglutenowa: zupa krem z grzankami z chleba bezglutenowego, kasza gryczana)
    Podwieczorek: ciasto jogurtowe (g, j, m) (*dieta bezmleczna, bez jajek, bezglutenowa: wafle ryżowe z dżemem)

    Środa
    Śniadanie: chleb pszenno – żytni (g) z pastą z szynki z zieloną pietruszką, herbata z cytryną
    Drugie śniadanie: jabłko (*dieta 1: gruszka)
    Obiad: zupa toskańska z makaronem (s, g), klopsik, ziemniaki, buraczki, kompot (*dieta bezglutenowa: zupa z makaronem bezglutenowym)
    Podwieczorek: kisiel, ciasteczka Be-be (g, j) (*dieta bezglutenowa: pałki kukurydziane)

    Czwartek
    Śniadanie: chleb beskidzki (g) z pieczenią z indyka i rzodkiewką, herbata malinowa
    Drugie śniadanie: mandarynka
    Małe smaki: kiełki rzodkiewki*
    Obiad: zupa koperkowa z ryżem zabielana (s, m), filet z kurczaka w panierce sezamowej (g, j), ziemniaki, surówka wielowarzywna, kompot (*dieta bezmleczna: zupa nie zabielana, dieta bezglutenowa, bez jajek: filet z kurczaka soute)
    Podwieczorek: bułeczka (g) z pasztetem i ogórkiem kiszonym

    Piątek
    Śniadanie: chleb wiejski (g) z pastą z jajek ze szczypiorkiem (m), herbata z cytryną (*dieta bez jajek: chleb z dżemem)
    Drugie śniadanie: koktajl z owoców leśnych (m) (*dieta bezmleczna: mus marchewkowo – jabłkowy)
    Obiad: zupa kalafiorowa z grysikiem (s, g), paluszki rybne (g, j), ziemniaki, surówka z kapusty kiszonej, kompot (*dieta bezglutenowa: zupa kalafiorowa z ziemniakami, filet rybny z pary)
    Podwieczorek: arbuz
    *dieta 1: wszystkie zupy na włoszczyźnie bez selera
    *kiełki rzodkiewki – zawierają witaminy B6, C, A, E oraz kwas foliowy, a także jod, potas i magnez wspomagające przemianę materii w organizmie oraz siarkę korzystnie wpływającą na kondycję włosów i paznokci

    Legenda do alergenów znajdujących się w posiłkach: m – mleko i jego pochodne, s – selerg – gluten
    j – jajko.

  • Poniedziałek
    Śniadanie: chleb pszenno – żytni (g) z polędwicą miodową i pomidorem, herbata z cytryną
    Drugie śniadanie: warzywa do chrupania
    Obiad: zupa pomidorowa z ryżem zabielana (s, m), makaron z twarogiem (g, m), kompot (*dieta bezmleczna: zupa pomidorowa nie zabielana, makaron z musem owocowym, dieta bezglutenowa: makaron bezglutenowy)
    Podwieczorek: arbuz

    Wtorek
    Śniadanie: chleb wiejski (g) z pastą z jajek z papryką (j), herbata z cytryną (*dieta bez jajek: chleb z szynką gotowaną)
    Drugie śniadanie: jabłko (*dieta 1: gruszka)
    Obiad: krupnik z marchewką (s, g), nuggetsy z kurczaka, ziemniaki, surówka z marchewki, kompot (*dieta bezglutenowa: krupnik z kaszy gryczanej, filet z kurczaka soute, dieta 1: surówka z białej kapusty)
    Podwieczorek: kisiel, ciasteczka Be-be (g) (*dieta bezglutenowa: pałki kukurydziane)

    Środa
    Śniadanie: kiełbaska na ciepło, chleb (g) z masłem (m), herbata z cytryną
    Drugie śniadanie: koktajl truskawkowy (m)
    Obiad: zupa krem z soczewicy (s), naleśniki z dżemem (g, j, m), kompot (*dieta bezmleczna, bezglutenowa, bez jajek: knedle z truskawkami)
    Podwieczorek: banan

    Czwartek
    Śniadanie: chleb beskidzki (g) z pastą z szynki z zieloną pietruszką, herbata malinowa
    Drugie śniadanie: talerz owoców
    Małe smaki: rabarbar*
    Obiad: zupa jarzynowa z grysikiem (s, m), pulpecik z indyka (g, j), kasza jęczmienna, buraczki, kompot (*dieta bezglutenowa: zupa jarzynowa z ziemniakami, kasza gryczana)
    Podwieczorek: jogurt (m) (*dieta bezmleczna: gruszka)

    Piątek
    Śniadanie: bułeczka (g) z twarożkiem ze śmietanką i wanilią (m), kawa zbożowa z mlekiem (m, g) (*dieta bezmleczna: bułeczka z hummusem, herbata, dieta bezglutenowa: herbata)
    Drugie śniadanie: nektarynka
    Obiad: zupa ziemniaczano – porowa (s, g), filet rybny panierowany (g, j), ziemniaki, surówka z kapusty kiszonej, kompot (*dieta bezglutenowa, bez jajek: filet rybny soute)
    Podwieczorek: ciasto jogurtowe z owocami (g, j, m) (*dieta bezmleczna, bezglutenowa, bez jajek: wafle ryżowe z dżemem)
    *dieta 1: wszystkie zupy na włoszczyźnie bez selera
    *rabarbar – jest źródłem witamin A, c oraz minerałów: potasu, wapnia, fosforu i magnezu. Zawiera także sporo błonnika.

    Legenda do alergenów znajdujących się w posiłkach:
    m – mleko i jego pochodne, s – seler, g – gluten, j – jajko.