• Poniedziałek

    Śniadanie: chleb wiejski (g) z szynką konserwową i pomidorem, herbata z cytryną

    Drugie śniadanie: talerz owoców

    Obiad: zupa ogórkowa z ryżem zabielana (s, m), spaghetti (g, j) Bolognese, kompot (*dieta Bezmleczna: zupa ogórkowa nie zabielana, spaghetti z makaronu bezglutenowego)

    Podwieczorek: jogurt naturalny z owocami (m) (*dieta bezmleczna: gruszka)

     

    Wtorek

    Śniadanie: chleb beskidzki (g) z pastą z szynki z pietruszką zieloną, herbata z cytryną

    Drugie śniadanie: krakersy (g) z serkiem wiejskim (m) (*dieta bezglutenowa, bezmleczna: wafle ryżowe, sok)

    Obiad: barszcz czerwony z ziemniakami zabielany (s, m), nuggetsy (g, j), ziemniaki, surówka z młodej kapusty z koperkiem, kompot (*dieta bezmleczna: barszcz czerwony nie zabielany, dieta bezglutenowa: filet z kurczaka soute)

    Podwieczorek: banan

     

    Środa

    Śniadanie: chleb pszenno -żytni (g) z żółtym serem (m) i pomidorem, herbata malinowa (*dieta bezmleczna: chleb pszenno – żytni z szynką drobiową i pomidorem)

    Drugie śniadanie: warzywa do chrupania

    Obiad: rosół z makaronem (s, g, j), kotlecik schabowy (g, j), ziemniaki, surówka z marchewki z jogurtem naturalnym (m), kompot (*dieta bezglutenowa: rosół z makaronem bezglutenowym, kotlet schabowy soute, dieta bezmleczna: surówka z marchewki)

    Podwieczorek: kisiel, biszkopty (g, j) (*dieta bezglutenowa: pałki kukurydziane)

     

    Czwartek

    Śniadanie: płatki zbożowe z miodem (g) w mleku (m), chleb (g) z masłem (m), herbata z czarnej porzeczki (*dieta bezglutenowa: płatki kukurydziane)

    Drugie śniadanie: jabłko

    Małe smaki: bazylia

    Obiad: zupa pomidorowa z ryżem zabielana (s, m), rumsztyk, ziemniaki, buraczki, kompot (*dieta bezmleczna: zupa pomidorowa nie zabielana)

    Podwieczorek: kajzerka (g) z serkiem topionym (m) i rzodkiewką (*dieta bezglutenowa: chleb bezglutenowy, dieta bezmleczna: kajzerka z pasztetem)

     

    Piątek

    Śniadanie: chleb pszenno -żytni (g) z pastą z makreli w pomidorach, herbata malinowa

    Drugie śniadanie: koktajl truskawkowy (m) (*dieta bezmleczna: mus marchewkowo – jabłkowy)

    Obiad: zupa jarzynowa z grysikiem (s, g), naleśniki z dżemem (g, j, m), kompot (*dieta bezglutenowa: zupa jarzynowa z ziemniakami, kopytka, dieta bezmleczna: kopytka)

    Podwieczorek: arbuz

     

    *bazylia – ma korzystny wpływ na pracę układu trawiennego, jest bogata w witaminy A, C i B5, wapń oraz magnez. Ma działanie antydepresyjne, poprawia nastrój i dodaje energii do działania.

     

    Legenda do alergenów znajdujących się w posiłkach:

    m – mleko i jego pochodne

    s – seler

    g – gluten

    j – jajko

  • Poniedziałek

    Śniadanie: kiełbaska na ciepło, chleb wiejski (g) z masłem (m), herbata

    Drugie śniadanie: pomidorki koktajlowe, krakersy (g) (*dieta bezglutenowa: pałki kukurydziane)

    Obiad: zupa pomidorowa z ryżem zabielana (s, m), makaron z twarogiem (g, m), kompot (*dieta bezmleczna: zupa pomidorowa nie zabielana, makaron z musem owocowym, dieta bezglutenowa: makaron bezglutenowy)

    Podwieczorek: banan

     

    Wtorek

    Śniadanie: chleb pszenno – żytni (g) z serkiem tartare z ziołami prowansalskimi (m), rzodkiewka, herbata (*dieta bezmleczna: chleb z szynką delikatesową z kurczaka)

    Drugie śniadanie: arbuz

    Obiad: kapuśniak z młodej kapusty z ziemniakami (s), eskalopki drobiowe, kasza jęczmienna (g), ogórek kiszony, kompot (*dieta bezglutenowa: kasza gryczana)

    Podwieczorek: ciasto czekoladowe z wiśnią (g, j, m) (*dieta bezglutenowa, bezmleczna, bez jajek: wafle ryżowe z dżemem)

     

    Środa

    Śniadanie: chleb wiejski (g) z kiełbaską krakowską suchą, ogórek, herbata

    Drugie śniadanie: twarożek z musem truskawkowym (m) (*dieta bezmleczna: smoothie owocowe)

    Obiad: zupa kalafiorowa z  grysikiem (s, g), kotlet mielony z indyka (g, j), ziemniaki, buraczki, kompot (*dieta bezglutenowa: zupa kalafiorowa z ziemniakami, kotlet mielony z indyka bezglutenowy, dieta bez jajek: kotlet mielony z indyka bez jajek)

    Podwieczorek: brzoskwinia, paluchy kukurydziane

     

    Czwartek

    Śniadanie: chleb wiejski (g) z pastą jajeczną ze szczypiorkiem (j), pomidor, herbata (*dieta bez jajek: chleb z polędwicą sopocką)

    Drugie śniadanie: morela

    Obiad: zupa krem z pora i ziemniaków z grzankami (s, g), nuggetsy (g, j), ziemniaki, surówka z marchewki, kompot (*dieta bezglutenowa: zupa krem z grzankami bezglutenowymi, filet z indyka soute)

    Podwieczorek: bułeczka drożdżowa z jabłkiem i cynamonem (g, j) (*dieta bezglutenowa, bez jajek: banan)

     

    Piątek

    Śniadanie: chleb pszenno – żytni (g) z żółtym serem (m), pomidor, herbata (*dieta bezmleczna: chleb z pastą z tuńczyka)

    Drugie śniadanie: jogurt naturalny z owocami (m) (*dieta bezmleczna: nektaryna)

    Obiad: zupa jarzynowa zabielana (s, m), buchty na parze z musem owocowym (g, j), kompot (*dieta bezmleczna: zupa jarzynowa nie zabielana, dieta bezglutenowa, bez jajek: kopytka)

    Podwieczorek: jabłko, ciasteczka Be-be (g) (*dieta bezglutenowa: chrupki kukurydziane, dieta: gruszka)

     

    Legenda do alergenów znajdujących się w posiłkach:

    m – mleko i jego pochodne, s – seler, g – gluten, j – jajko, r – ryba

     

     

     

  • 2.08. – 6.08.

    Poniedziałek

    Śniadanie: chleb wiejski (g) z kiełbaską krakowską suchą i ogórkiem, herbata

    Drugie śniadanie:  koktajl truskawkowy (m) (*dieta bezmleczna: mus owocowy)

    Obiad: zupa ogórkowa z ryżem zabielana (s, m), spaghetti Bolognese (g), kompot (*dieta bezmleczna: zupa ogórkowa nie zabielana, dieta bezglutenowa: spaghetti  z makaronu bezglutenowego)

    Podwieczorek: nektaryna, ciasteczka owsiane (g) (*dieta bezglutenowa: chrupki kukurydziane)

    Wtorek

    Śniadanie: chleb pszenno – żytni (g) z pastą kalafiorową z jajkiem (j), pomidor, herbata (*dieta bez jajek: chleb z polędwicą miodową)

    Drugie śniadanie: morela

    Obiad: rosół z makaronem (s, g), medalion drobiowy (g, j), ziemniaki, surówka wielowarzywna, kompot (*dieta bezglutenowa: rosół z makaronem bezglutenowym, filet z indyka soute, dieta bez jajek: filet z indyka soute)

    Podwieczorek: drożdżówka (g, j) (*dieta bezglutenowa, bez jajek: nektaryna)

    Środa

    Śniadanie: chleb pszenny (g) z twarożkiem ze śmietanką i wanilią (m), herbata (*dieta bezmleczna: chleb z szynką kanapkową i ogórkiem)

    Drugie śniadanie: jabłko (*dieta bez jabłek: gruszka)

    Obiad: zupa krem z białych warzyw z grzankami (s, g), sznycel drobiowy z kaszą gryczaną (j), ziemniaki, buraczki, kompot (*dieta bezglutenowa: zupa krem z grzankami bezglutenowymi, dieta bez jajek: sznycel drobiowy z kaszą gryczaną bez jajek)

    Podwieczorek: banan

    Czwartek

    Śniadanie: chleb wiejski (g) z pasztetem drobiowym i pomidorem, herbata

    Drugie śniadanie: talerz owoców

    Obiad: barszcz czerwony z ziemniakami zabielany (s, m), gulasz drobiowy, kasza jęczmienna (g), ogórek kiszony, kompot (*dieta bezmleczna: barszcz czerwony nie zabielany, kasza gryczana)

    Podwieczorek: jogurt naturalny z owocami (m) (*dieta bezmleczna: brzoskwinia)

     

    Piątek

    Śniadanie: chleb pszenny (g) z dżemem, herbata

    Drugie śniadanie: arbuz

    Obiad: zupa toskańska z makaronem zabielana (s, m, g), kotlecik z dorsza z kaszą jaglaną, ziemniaki, mizeria (m), kompot (*dieta bezmleczna: zupa toskańska nie zabielana, sałatka z ogórków zielonych)

    Podwieczorek: ciasto czekoladowe z wiśniami (g, j, m) (*dieta bezmleczna, bezglutenowa, bez jajek: wafle ryżowe z dżemem)

    Legenda do alergenów znajdujących się w posiłkach:

    m – mleko i jego pochodne, s – seler, g – gluten, j – jajko, r – ryba