• Poniedziałek

    Śniadanie: chleb wiejski (g) z szynką konserwową i pomidorem, herbata z cytryną

    Drugie śniadanie: talerz owoców

    Obiad: zupa ogórkowa z ryżem zabielana (s, m), spaghetti (g, j) Bolognese, kompot (*dieta Bezmleczna: zupa ogórkowa nie zabielana, spaghetti z makaronu bezglutenowego)

    Podwieczorek: jogurt naturalny z owocami (m) (*dieta bezmleczna: gruszka)

     

    Wtorek

    Śniadanie: chleb beskidzki (g) z pastą z szynki z pietruszką zieloną, herbata z cytryną

    Drugie śniadanie: krakersy (g) z serkiem wiejskim (m) (*dieta bezglutenowa, bezmleczna: wafle ryżowe, sok)

    Obiad: barszcz czerwony z ziemniakami zabielany (s, m), nuggetsy (g, j), ziemniaki, surówka z młodej kapusty z koperkiem, kompot (*dieta bezmleczna: barszcz czerwony nie zabielany, dieta bezglutenowa: filet z kurczaka soute)

    Podwieczorek: banan

     

    Środa

    Śniadanie: chleb pszenno -żytni (g) z żółtym serem (m) i pomidorem, herbata malinowa (*dieta bezmleczna: chleb pszenno – żytni z szynką drobiową i pomidorem)

    Drugie śniadanie: warzywa do chrupania

    Obiad: rosół z makaronem (s, g, j), kotlecik schabowy (g, j), ziemniaki, surówka z marchewki z jogurtem naturalnym (m), kompot (*dieta bezglutenowa: rosół z makaronem bezglutenowym, kotlet schabowy soute, dieta bezmleczna: surówka z marchewki)

    Podwieczorek: kisiel, biszkopty (g, j) (*dieta bezglutenowa: pałki kukurydziane)

     

    Czwartek

    Śniadanie: płatki zbożowe z miodem (g) w mleku (m), chleb (g) z masłem (m), herbata z czarnej porzeczki (*dieta bezglutenowa: płatki kukurydziane)

    Drugie śniadanie: jabłko

    Małe smaki: bazylia

    Obiad: zupa pomidorowa z ryżem zabielana (s, m), rumsztyk, ziemniaki, buraczki, kompot (*dieta bezmleczna: zupa pomidorowa nie zabielana)

    Podwieczorek: kajzerka (g) z serkiem topionym (m) i rzodkiewką (*dieta bezglutenowa: chleb bezglutenowy, dieta bezmleczna: kajzerka z pasztetem)

     

    Piątek

    Śniadanie: chleb pszenno -żytni (g) z pastą z makreli w pomidorach, herbata malinowa

    Drugie śniadanie: koktajl truskawkowy (m) (*dieta bezmleczna: mus marchewkowo – jabłkowy)

    Obiad: zupa jarzynowa z grysikiem (s, g), naleśniki z dżemem (g, j, m), kompot (*dieta bezglutenowa: zupa jarzynowa z ziemniakami, kopytka, dieta bezmleczna: kopytka)

    Podwieczorek: arbuz

     

    *bazylia – ma korzystny wpływ na pracę układu trawiennego, jest bogata w witaminy A, C i B5, wapń oraz magnez. Ma działanie antydepresyjne, poprawia nastrój i dodaje energii do działania.

     

    Legenda do alergenów znajdujących się w posiłkach:

    m – mleko i jego pochodne

    s – seler

    g – gluten

    j – jajko

  • 11.10. – 15.10.

    Poniedziałek

    Śniadanie: chleb pszenno – żytni (g) z polędwicą drobiową z koperkiem, pomidor, herbata

    Drugie śniadanie: jabłko (*dieta: kiwi)

    Obiad: zupa ogórkowa z ryżem zabielana (s, m), makaron penne z indykiem i warzywami (g), kompot (*dieta bezmleczna: zupa ogórkowa nie zabielana, dieta bezglutenowa: makaron bezglutenowy)

    Podwieczorek: jogurt naturalny z owocami (m) (*dieta bezmleczna: gruszka)

    Wtorek

    Śniadanie: chleb wiejski (g) z twarożkiem ze śmietanką i wanilią (m), herbata (*dieta bezmleczna: chleb z kiełbaską krakowską i rzodkiewką)

    Drugie śniadanie: warzywa do chrupania

    Obiad: zupa jarzynowa z ziemniakami zabielana (s, m), gołąbek bez zawijania w sosie pomidorowym, ziemniaki, kompot (*dieta bezmleczna: zupa jarzynowa nie zabielana)

    Podwieczorek: banan

    Środa

    Śniadanie: chleb pszenno – żytni (g) z szynką drobiową złocistą i pomidorem, herbata

    Drugie śniadanie: kisiel, słomka ptysiowa (g, j) (*dieta bezglutenowa, bez jajek: chrupki kukurydziane)

    Obiad: rosół z makaronem (s, g), nuggetsy z indyka (g, j), ziemniaki, surówka z marchewki, kompot (*dieta bezglutenowa: rosół z makaronem bezglutenowym, filet z indyka soute, dieta bez jajek: filet z indyka soute)

    Podwieczorek: gruszka (*dieta: kiwi)

    Czwartek

    Śniadanie: chleb wiejski (g) pastą z jajek z kolorową papryką (j), ogórek, herbata (*dieta bez jajek: chleb z szynką beskidzką i ogórkiem)

    Drugie śniadanie: śliwki

    Obiad: zupa krem ziemniaczano – porowa z grzankami (s, g), eskalopki drobiowe, kasza jęczmienna (g), ogórek kiszony, kompot (*dieta bezglutenowa: zupa krem z grzankami bezglutenowymi, kasza gryczana)

    Podwieczorek: naleśnik z serem (g, j, m) (*dieta bezglutenowa, bez jajek: naleśnik bezglutenowy, bez jajek z serem, dieta bezmleczna: naleśnik na mleku roślinnym z dżemem)

    Piątek

    Śniadanie: chleb pszenno – żytni (g) z pasztetem z zielonej soczewicy i ogórkiem kiszonym, herbata

    Drugie śniadanie: talerz owoców

    Obiad: zupa pomidorowa z ryżem zabielana (s, m), kotlecik rybno – ziemniaczany z cebulką (g, j, r), ziemniaki, sałatka colesław, kompot (*dieta bezmleczna: zupa pomidorowa nie zabielana, dieta bezglutenowa, bez jajek: kotlecik rybno – ziemniaczany bez glutenu, bez jajek)

    Podwieczorek: ciasto czekoladowe (g, j, m) (*dieta bezglutenowa, bez jajek, bez mleka: wafle ryżowe z dżemem)

    Legenda do alergenów znajdujących się w posiłkach:

    m – mleko i jego pochodne

    s – seler

    g – gluten

    j – jajko

    r – ryba

  • 18.10. – 22.10.

    Poniedziałek

    Śniadanie: chleb pszenno – żytni (g) z szynką gotowaną i rzodkiewką, herbata

    Drugie śniadanie: gruszka (*dieta: kiwi)

    Obiad: krupnik z marchewką (s, g), spaghetti Bolognese (g), kompot (*dieta bezglutenowa: krupnik z kaszy gryczanej, spaghetti z makaronu bezglutenowego)

    Podwieczorek: drożdżówka z jabłkiem (g, j) (*dieta bezglutenowa, bez jajek: banan)

    Wtorek

    Śniadanie: rogalik (g) z masłem (m) i konfiturą różaną, herbata (*dieta bezmleczna: rogalik z masłem roślinnym i konfiturą)

    Drugie śniadanie: śliwki

    Obiad: zupa krem z białych warzyw z grzankami (s, g), rumsztyk z wędzonym indykiem (g, j), ziemniaki, buraczki, kompot (*dieta bezglutenowa: zupa krem z grzankami bezglutenowymi, rumsztyk bezglutenowy, dieta bez jajek: rumsztyk bez jajek)

    Podwieczorek: jogurt naturalny z owocami (m) (*dieta bezmleczna: jabłko)

    Środa

    Śniadanie: chleb pszenno – żytni (g) z pastą twarogowo – tuńczykową (m, r), herbata (*dieta bezmleczna: chleb z polędwicą sopocką)

    Drugie śniadanie: serek z musem truskawkowym (m) (*dieta bezmleczna: smoothie owocowe)

    Obiad: zupa pomidorowa z ryżem zabielana (s, g), pieczeń, kasza jęczmienna (g), marchewka tarta z jabłkiem, kompot (*dieta bezmleczna: zupa pomidorowa nie zabielana, dieta bezglutenowa: kasza gryczana)

    Podwieczorek: jabłko, ciasteczka Be-be (g) (*dieta bezglutenowa: chrupki kukurydziane, dieta: kiei)

    Czwartek

    Śniadanie: chleb wiejski (g) z pasztetem pieczonym i ogórkiem kiszonym, herbata

    Drugie śniadanie: talerz owoców

    Obiad: zupa kalafiorowa z grysikiem (s, g), medalion drobiowy (g, j), ziemniaki, surówka z selera z jogurtem naturalnym (m), kompot (*dieta bezglutenowa: zupa kalafiorowa z ziemniakami, medalion drobiowy soute, dieta bez jajek: medalion drobiowy soute, dieta bezmleczna: surówka z selera)

    Podwieczorek: ciasto ucierane (g, j, m) (*dieta bezglutenowa, bez jajek, bez mleka: wafle ryżowe z dżemem)

    Piątek

    Śniadanie: chleb wiejski (g) z żółtym serem (m) i pomidorem, herbata (*dieta bezmleczna: pasta z cieciorki)

    Drugie śniadanie: warzywa do chrupania

    Obiad: barszcz czerwony z ziemniakami zabielany (s, m), naleśniki z twarogiem (g, j, m), kompot (*dieta bezmleczna: barszcz czerwony nie zabielany, naleśniki na mleku roślinnym z dżemem, dieta bezglutenowa: naleśniki bezglutenowe, dieta bez jajek: naleśniki bez jajek)

    Podwieczorek: banan

    Legenda do alergenów znajdujących się w posiłkach:

    m – mleko i jego pochodne

    s – seler

    g – gluten

    j – jajko

    r – ryba