• Poniedziałek

    Śniadanie: chleb wiejski (g) z szynką konserwową i pomidorem, herbata z cytryną

    Drugie śniadanie: talerz owoców

    Obiad: zupa ogórkowa z ryżem zabielana (s, m), spaghetti (g, j) Bolognese, kompot (*dieta Bezmleczna: zupa ogórkowa nie zabielana, spaghetti z makaronu bezglutenowego)

    Podwieczorek: jogurt naturalny z owocami (m) (*dieta bezmleczna: gruszka)

     

    Wtorek

    Śniadanie: chleb beskidzki (g) z pastą z szynki z pietruszką zieloną, herbata z cytryną

    Drugie śniadanie: krakersy (g) z serkiem wiejskim (m) (*dieta bezglutenowa, bezmleczna: wafle ryżowe, sok)

    Obiad: barszcz czerwony z ziemniakami zabielany (s, m), nuggetsy (g, j), ziemniaki, surówka z młodej kapusty z koperkiem, kompot (*dieta bezmleczna: barszcz czerwony nie zabielany, dieta bezglutenowa: filet z kurczaka soute)

    Podwieczorek: banan

     

    Środa

    Śniadanie: chleb pszenno -żytni (g) z żółtym serem (m) i pomidorem, herbata malinowa (*dieta bezmleczna: chleb pszenno – żytni z szynką drobiową i pomidorem)

    Drugie śniadanie: warzywa do chrupania

    Obiad: rosół z makaronem (s, g, j), kotlecik schabowy (g, j), ziemniaki, surówka z marchewki z jogurtem naturalnym (m), kompot (*dieta bezglutenowa: rosół z makaronem bezglutenowym, kotlet schabowy soute, dieta bezmleczna: surówka z marchewki)

    Podwieczorek: kisiel, biszkopty (g, j) (*dieta bezglutenowa: pałki kukurydziane)

     

    Czwartek

    Śniadanie: płatki zbożowe z miodem (g) w mleku (m), chleb (g) z masłem (m), herbata z czarnej porzeczki (*dieta bezglutenowa: płatki kukurydziane)

    Drugie śniadanie: jabłko

    Małe smaki: bazylia

    Obiad: zupa pomidorowa z ryżem zabielana (s, m), rumsztyk, ziemniaki, buraczki, kompot (*dieta bezmleczna: zupa pomidorowa nie zabielana)

    Podwieczorek: kajzerka (g) z serkiem topionym (m) i rzodkiewką (*dieta bezglutenowa: chleb bezglutenowy, dieta bezmleczna: kajzerka z pasztetem)

     

    Piątek

    Śniadanie: chleb pszenno -żytni (g) z pastą z makreli w pomidorach, herbata malinowa

    Drugie śniadanie: koktajl truskawkowy (m) (*dieta bezmleczna: mus marchewkowo – jabłkowy)

    Obiad: zupa jarzynowa z grysikiem (s, g), naleśniki z dżemem (g, j, m), kompot (*dieta bezglutenowa: zupa jarzynowa z ziemniakami, kopytka, dieta bezmleczna: kopytka)

    Podwieczorek: arbuz

     

    *bazylia – ma korzystny wpływ na pracę układu trawiennego, jest bogata w witaminy A, C i B5, wapń oraz magnez. Ma działanie antydepresyjne, poprawia nastrój i dodaje energii do działania.

     

    Legenda do alergenów znajdujących się w posiłkach:

    m – mleko i jego pochodne

    s – seler

    g – gluten

    j – jajko

  • Poniedziałek
    Śniadanie: chleb pszenno – żytni (g) z żółtym serem (m) i pomidorem, herbata z cytryną (*dieta bezmleczna: chleb z polędwicą miodową)
    Drugie śniadanie: jabłko
    Obiad: zupa wiosenna z grysikiem (s, g), spaghetti Bolognese (g), kompot (*dieta bezglutenowa: spaghetti z makaronu bezglutenowego)
    Podwieczorek: jogurt naturalny z owocami (m) (*dieta bezmleczna: banan)

    Wtorek
    Śniadanie: kiełbaska na ciepło, chleb wiejski (g) z masłem (m), herbata z cytryną
    Drugie śniadanie: warzywa do chrupania
    Obiad: zupa pomidorowa z ryżem zabielana (s, m), kotlet mielony (g, j), ziemniaki, buraczki, kompot (*dieta bezmleczna: zupa pomidorowa nie zabielana, dieta bezglutenowa, bez jajek: rumsztyk)
    Podwieczorek: arbuz

    Środa
    Śniadanie: chleb wiejski (g) z pastą z jajek ze szczypiorkiem (j), herbata z cytryną (*dieta bez jajek: chleb z szynką drobiową)
    Drugie śniadanie: morela
    Obiad: barszcz czerwony z ziemniakami zabielany (s, m), eskalopki drobiowe, kasza jęczmienna (g), ogórek małosolny, kompot (*dieta bezmleczna: barszcz nie zabielany, dieta bezglutenowa: kasza gryczana)
    Podwieczorek: bułeczka (g) z dżemem

    Czwartek
    Śniadanie: chleb beskidzki (g) z pastą z szynki z zieloną pietruszką i pomidorem, herbata z cytryną
    Drugie śniadanie: talerz owoców
    Obiad: rosół z makaronem (s, g), nuggetsy (g, j), ziemniaki, mizeria (m), kompot (*dieta bezglutenowa: rosół z makaronem bezglutenowym, filet z kurczaka soute, dieta bezmleczna: sałatka z ogórków zielonych)
    Podwieczorek: ciasto jogurtowe (g, j, m) (*dieta bezglutenowa, bez jajek, bezmleczna: wafle ryżowe z powidłami)

    Piątek
    Śniadanie: chleb wiejski (g) z pastą twarogową z tuńczykiem (m), herbata z cytryną (*dieta bezmleczna: chleb z hummusem
    Drugie śniadanie: koktajl z owoców leśnych (m) (*dieta bezmleczna: mus marchewkowo – jabłkowy)
    Obiad: zupa krem z soczewicy (s), naleśniki z dżemem (g m, j), kompot (dieta bezmleczna, bezglutenowa, bez jajek: kopytka)
    Podwieczorek: nektaryna

    Legenda do alergenów znajdujących się w posiłkach:
    m – mleko i jego pochodne, s – seler, g – gluten, j – jajko

  • Poniedziałek
    Śniadanie: kiełbaska na ciepło, chleb (g) z masłem (m), herbata z cytryną
    Drugie śniadanie: warzywa do chrupania
    Obiad: zupa grysikowa z indykiem (s, g), ryż z jabłkami prażonymi i cynamonem, kompot (*dieta bezglutenowa: zupa z kaszą jaglaną)
    Podwieczorek: banan

    Wtorek
    Śniadanie: chleb wiejski (g) z pasztetem pieczonym i rzodkiewką, herbata z cytryną
    Drugie śniadanie: koktajl truskawkowy (m) (*dieta bezmleczna: mus marchewkowo – jabłkowy)
    Obiad: zupa koperkowa z ryżem zabielana (s, m), gulasz drobiowy, kasza jęczmienna (g), ogórek kiszony, kompot (*dieta bezmleczna: zupa koperkowa nie zabielana, dieta bezglutenowa: kasza gryczana)
    Podwieczorek: arbuz

    Środa
    Śniadanie: chleb pszenno – żytni (g) z szynką litewską i ogórkiem zielonym, herbata z cytryną
    Drugie śniadanie: jabłko
    Obiad: zupa pomidorowa z ryżem zabielana (s, m), filet z kurczaka (g, j), ziemniaki, mizeria (m), kompot (*dieta bezmleczna: zupa pomidorowa nie zabielana, sałatka z zielonych ogórków, dieta bezglutenowa, dieta bez jajek: filet z kurczaka soute)
    Podwieczorek: kisiel, ciasteczka Be-be (g) (*dieta bezglutenowa: chrupki kukurydziane)

    Czwartek
    Śniadanie: chleb wiejski (g) z szynką babuni i pomidorem, herbata z cytryną
    Drugie śniadanie: brzoskwinia
    Obiad: zupa jarzynowa z kaszą bulgur (s, g), stek z cebulką, ziemniaki, sałatka colesław, kompot (*dieta bezglutenowa: zupa jarzynowa z ziemniakami)
    Podwieczorek: ciasto jogurtowe z owocami (m, j, g) (*dieta bezmleczna, bezglutenowa, bez jajek: wafle ryżowe z dżemem)

    Piątek
    Śniadanie: chleb wiejski (g) z pastą z twarożku z rzodkiewką i szczypiorkiem (m), herbata z cytryną (*dieta bezmleczna: chleb z powidłami)
    Drugie śniadanie: morela
    Obiad: kapuśniak z białej kapusty z ziemniakami (s), buchty na parze z musem owocowym (g, j), kompot (*dieta bezglutenowa, bez jajek: kopytka)
    Podwieczorek: jogurt naturalny z owocami (m) (*dieta bezmleczna: nektaryna)

    Legenda do alergenów znajdujących się w posiłkach:
    m – mleko i jego pochodne
    s – seler
    g – gluten
    j – jajko