• Poniedziałek

    Śniadanie: chleb wiejski (g) z szynką konserwową i pomidorem, herbata z cytryną

    Drugie śniadanie: talerz owoców

    Obiad: zupa ogórkowa z ryżem zabielana (s, m), spaghetti (g, j) Bolognese, kompot (*dieta Bezmleczna: zupa ogórkowa nie zabielana, spaghetti z makaronu bezglutenowego)

    Podwieczorek: jogurt naturalny z owocami (m) (*dieta bezmleczna: gruszka)

     

    Wtorek

    Śniadanie: chleb beskidzki (g) z pastą z szynki z pietruszką zieloną, herbata z cytryną

    Drugie śniadanie: krakersy (g) z serkiem wiejskim (m) (*dieta bezglutenowa, bezmleczna: wafle ryżowe, sok)

    Obiad: barszcz czerwony z ziemniakami zabielany (s, m), nuggetsy (g, j), ziemniaki, surówka z młodej kapusty z koperkiem, kompot (*dieta bezmleczna: barszcz czerwony nie zabielany, dieta bezglutenowa: filet z kurczaka soute)

    Podwieczorek: banan

     

    Środa

    Śniadanie: chleb pszenno -żytni (g) z żółtym serem (m) i pomidorem, herbata malinowa (*dieta bezmleczna: chleb pszenno – żytni z szynką drobiową i pomidorem)

    Drugie śniadanie: warzywa do chrupania

    Obiad: rosół z makaronem (s, g, j), kotlecik schabowy (g, j), ziemniaki, surówka z marchewki z jogurtem naturalnym (m), kompot (*dieta bezglutenowa: rosół z makaronem bezglutenowym, kotlet schabowy soute, dieta bezmleczna: surówka z marchewki)

    Podwieczorek: kisiel, biszkopty (g, j) (*dieta bezglutenowa: pałki kukurydziane)

     

    Czwartek

    Śniadanie: płatki zbożowe z miodem (g) w mleku (m), chleb (g) z masłem (m), herbata z czarnej porzeczki (*dieta bezglutenowa: płatki kukurydziane)

    Drugie śniadanie: jabłko

    Małe smaki: bazylia

    Obiad: zupa pomidorowa z ryżem zabielana (s, m), rumsztyk, ziemniaki, buraczki, kompot (*dieta bezmleczna: zupa pomidorowa nie zabielana)

    Podwieczorek: kajzerka (g) z serkiem topionym (m) i rzodkiewką (*dieta bezglutenowa: chleb bezglutenowy, dieta bezmleczna: kajzerka z pasztetem)

     

    Piątek

    Śniadanie: chleb pszenno -żytni (g) z pastą z makreli w pomidorach, herbata malinowa

    Drugie śniadanie: koktajl truskawkowy (m) (*dieta bezmleczna: mus marchewkowo – jabłkowy)

    Obiad: zupa jarzynowa z grysikiem (s, g), naleśniki z dżemem (g, j, m), kompot (*dieta bezglutenowa: zupa jarzynowa z ziemniakami, kopytka, dieta bezmleczna: kopytka)

    Podwieczorek: arbuz

     

    *bazylia – ma korzystny wpływ na pracę układu trawiennego, jest bogata w witaminy A, C i B5, wapń oraz magnez. Ma działanie antydepresyjne, poprawia nastrój i dodaje energii do działania.

     

    Legenda do alergenów znajdujących się w posiłkach:

    m – mleko i jego pochodne

    s – seler

    g – gluten

    j – jajko

  • Poniedziałek

    Śniadanie: chleb wiejski (g) z szynką drobiową i pomidorem, herbata

    Drugie śniadanie: warzywa do chrupania

    Obiad: zupa pomidorowa z ryżem zabielana (s, m), makaron z białym serem, masełkiem i cukrem trzcinowym (g, m), kompot (*dieta bezmleczna: zupa pomidorowa nie zabielana, makaron z musem owocowym, dieta bezglutenowa: makaron bezglutenowy)

    Podwieczorek: gruszka

     

    Wtorek

    Śniadanie: chleb wiejski (g) z twarożkiem z rzodkiewką (m), herbata (*dieta bezmleczna: chleb z kiełbaską krakowską suchą)

    Drugie śniadanie: jabłko (*dieta: kiwi)

    Obiad: zupa wiosenna z ziemniakami zabielana (s, m), medalion drobiowy (g, j), ziemniaki, marchewka tarta z jabłkiem, kompot (*dieta bezmleczna: zupa wiosenna nie zabielana, dieta bez jajek, bezglutenowa: filet z indyka soute)

    Podwieczorek: jogurt naturalny z owocami  (m) (*dieta bezmleczna: banan)

     

    Środa

    Śniadanie: chleb wiejski (g) z pastą z szynki z zieloną pietruszką, ogórek, herbata

    Drugie śniadanie: talerz owoców

    Obiad: zupa krem ziemniaczano – porowa z grzankami (s, g), klopsik w sosie pomidorowym (g), kasza jęczmienna, ogórek kiszony, kompot (*dieta bezglutenowa: zupa krem z grzankami bezglutenowymi, kasza gryczana, klopsik bez glutenu)

    Podwieczorek: ciasto jogurtowe z owocami (g, j, m)  (*dieta bezmleczna, bezglutenowa, bez jajek: wafle ryżowe z dżemem)

     

    Czwartek

    Śniadanie: kiełbaska na ciepło, chleb pszenno – żytni (g) z masłem  (m), herbata

    Drugie śniadanie: krakersy (g) z ogórkiem (*dieta bezglutenowa: wafle kukurydziane z ogórkiem)

    Obiad: rosół z makaronem (s, g), kopytka z musem malinowym na ciepło, kompot (*dieta bezglutenowa: rosół z makaronem bezglutenowym)

    Podwieczorek: banan

     

     

    Piątek

    Śniadanie: chleb wiejski  (g) z żółtym serem (m) i pomidorem, herbata (*dieta bezmleczna: chleb z pastą z cieciorki)

    Drugie śniadanie: koktajl truskawkowy (m) (*dieta bezmleczna: mus owocowy)

    Obiad: barszcz czerwony z ziemniakami zabielany (s, m), kuleczki rybne z kaszą jaglaną (j, r), ziemniaki, surówka z kapusty kiszonej, kompot (*dieta bezmleczna: barszcz czerwony nie zabielany, dieta bezglutenowa: filet rybny soute)

    Podwieczorek: rogalik (g) z powidłami (*dieta bezglutenowa: chleb bezglutenowy z powidłami)

     

    Legenda do alergenów znajdujących się w posiłkach: m – mleko i jego pochodne, s – seler, g – gluten

    j – jajko, r – ryba.