• Poniedziałek

    Śniadanie: chleb wiejski (g) z szynką konserwową i pomidorem, herbata z cytryną

    Drugie śniadanie: talerz owoców

    Obiad: zupa ogórkowa z ryżem zabielana (s, m), spaghetti (g, j) Bolognese, kompot (*dieta Bezmleczna: zupa ogórkowa nie zabielana, spaghetti z makaronu bezglutenowego)

    Podwieczorek: jogurt naturalny z owocami (m) (*dieta bezmleczna: gruszka)

     

    Wtorek

    Śniadanie: chleb beskidzki (g) z pastą z szynki z pietruszką zieloną, herbata z cytryną

    Drugie śniadanie: krakersy (g) z serkiem wiejskim (m) (*dieta bezglutenowa, bezmleczna: wafle ryżowe, sok)

    Obiad: barszcz czerwony z ziemniakami zabielany (s, m), nuggetsy (g, j), ziemniaki, surówka z młodej kapusty z koperkiem, kompot (*dieta bezmleczna: barszcz czerwony nie zabielany, dieta bezglutenowa: filet z kurczaka soute)

    Podwieczorek: banan

     

    Środa

    Śniadanie: chleb pszenno -żytni (g) z żółtym serem (m) i pomidorem, herbata malinowa (*dieta bezmleczna: chleb pszenno – żytni z szynką drobiową i pomidorem)

    Drugie śniadanie: warzywa do chrupania

    Obiad: rosół z makaronem (s, g, j), kotlecik schabowy (g, j), ziemniaki, surówka z marchewki z jogurtem naturalnym (m), kompot (*dieta bezglutenowa: rosół z makaronem bezglutenowym, kotlet schabowy soute, dieta bezmleczna: surówka z marchewki)

    Podwieczorek: kisiel, biszkopty (g, j) (*dieta bezglutenowa: pałki kukurydziane)

     

    Czwartek

    Śniadanie: płatki zbożowe z miodem (g) w mleku (m), chleb (g) z masłem (m), herbata z czarnej porzeczki (*dieta bezglutenowa: płatki kukurydziane)

    Drugie śniadanie: jabłko

    Małe smaki: bazylia

    Obiad: zupa pomidorowa z ryżem zabielana (s, m), rumsztyk, ziemniaki, buraczki, kompot (*dieta bezmleczna: zupa pomidorowa nie zabielana)

    Podwieczorek: kajzerka (g) z serkiem topionym (m) i rzodkiewką (*dieta bezglutenowa: chleb bezglutenowy, dieta bezmleczna: kajzerka z pasztetem)

     

    Piątek

    Śniadanie: chleb pszenno -żytni (g) z pastą z makreli w pomidorach, herbata malinowa

    Drugie śniadanie: koktajl truskawkowy (m) (*dieta bezmleczna: mus marchewkowo – jabłkowy)

    Obiad: zupa jarzynowa z grysikiem (s, g), naleśniki z dżemem (g, j, m), kompot (*dieta bezglutenowa: zupa jarzynowa z ziemniakami, kopytka, dieta bezmleczna: kopytka)

    Podwieczorek: arbuz

     

    *bazylia – ma korzystny wpływ na pracę układu trawiennego, jest bogata w witaminy A, C i B5, wapń oraz magnez. Ma działanie antydepresyjne, poprawia nastrój i dodaje energii do działania.

     

    Legenda do alergenów znajdujących się w posiłkach:

    m – mleko i jego pochodne

    s – seler

    g – gluten

    j – jajko

  • Poniedziałek

    Śniadanie: chleb beskidzki (g) z polędwicą miodową i rzodkiewką, herbata

    Drugie śniadanie: jabłko

    Obiad: krupnik z marchewką (s, g), makaron z klopsikami z indyka w sosie śmietanowym z brokułami (g, m), kompot (*dieta bezglutenowa: krupnik z kaszy gryczanej, makaron bezglutenowy, dieta bezmleczna: makaron z klopsikami z indyka i brokułami)

    Podwieczorek: jogurt naturalny z owocami (m) (*dieta bezmleczna: banan)

     

    Wtorek

    Śniadanie: chleb wiejski (g) z serkiem tartare (m) i ogórkiem, herbata (*dieta bezmleczna: chleb z kiełbaską krakowską suchą)

    Drugie śniadanie: pomidorki koktajlowe, pieczywo chrupkie (g) (*dieta bezglutenowa: wafle kukurydziane)

    Obiad: zupa ogórkowa z ryżem zabielana (s, m), medalion drobiowy (g, j), ziemniaki, surówka wielowarzywna, kompot (*dieta bezmleczna: zupa ogórkowa nie zabielana, dieta bezglutenowa: filet z kurczaka soute)

    Podwieczorek: gruszka

     

    Środa

    Śniadanie: chleb pszenno – żytni (g)  z pastą z zielonego groszku z prażonym słonecznikiem, pomidor, herbata z cytryną

    Drugie śniadanie: talerz owoców

    Obiad: rosół z makaronem (s, g), gołąbki bez zawijania w sosie pomidorowym, ziemniaki, kompot (*dieta bezglutenowa: rosół z makaronem bezglutenowym)

    Podwieczorek: ciasto jogurtowe z owocami (g, j, m) (*dieta bezglutenowa, bezmleczna, bez jajek: wafle ryżowe z dżemem)

     

    Czwartek

    Śniadanie: bułeczka śniadaniowa (g) z twarożkiem ze śmietanką i wanilią (m), herbata  (*dieta bezmleczna: bułeczka śniadaniowa z polędwicą z indyka)

    Drugie śniadanie: mandarynka

    Obiad: barszcz biały z ziemniakami (s, m),  pieczeń, kasza bulgur (g), ogórek kiszony, kompot (*dieta bezglutenowa: kasza gryczana)

    Podwieczorek:  kisiel, biszkopty (g, j) (*dieta bezglutenowa, bez jajek: chrupki kukurydziane)

     

    Piątek

    Śniadanie: chleb beskidzki (g) z pastą serową z kukurydzą i tuńczykiem (m, r), herbata z cytryną (*dieta bezmleczna: chleb z powidłami)

    Drugie śniadanie: warzywa do chrupania

    Obiad: kapuśniak z białej kapusty z ziemniakami (s), kopytka z masełkiem i cynamonem, kompot

    Podwieczorek: banan

     

    Legenda do alergenów znajdujących się w posiłkach:

    m – mleko i jego pochodne, s – seler, g – gluten, j – jajko, r – ryba

     

  • Poniedziałek

    Śniadanie: kiełbaska z indyka na ciepło, chleb (g) z masłem (m), herbata

    Drugie śniadanie: pomidorki koktajlowe, pieczywo WASA (g) (*dieta bezglutenowa: wafle ryżowe)

    Obiad: krupnik z marchewką (s, g), spaghetti Bolognese (g), kompot (*dieta bezglutenowa: krupnik z kaszy gryczanej, spaghetti z makaronu bezglutenowego)

    Podwieczorek: jogurt naturalny z owocami (m) (*dieta bezmleczna: banan)

     

    Wtorek

    Śniadanie: chleb (g) z kiełbaską krakowską suchą, pomidor, herbata

    Drugie śniadanie: jabłko (*dieta: gruszka)

    Obiad: żurek z ziemniakami (s, g), klopsik w sosie brokułowo – śmietanowym (g, j, m), ziemniaki, buraczki, kompot (*dieta bezglutenowa: zupa ziemniaczana, dieta bezmleczna: klopsik w sosie śmietanowym)

    Podwieczorek: bułeczka (g) z powidłami

     

    Środa

    Śniadanie: chleb wiejski (g) z pastą z zielonego groszku z prażonym słonecznikiem (m), ogórek, herbata z cytryną (*dieta bezmleczna: chleb z dżemem)

    Drugie śniadanie: koktajl z owoców leśnych (m) (*dieta bezmleczna: smoothie owocowe)

    Obiad: zupa  pomidorowa z ryżem zabielana (s, m), knedle z truskawkami, kompot (*dieta bezmleczna: zupa pomidorowa nie zabielana)

    Podwieczorek: banan

     

    Czwartek

    Śniadanie: chleb pszenno – żytni (g) z polędwicą drobiową i rzodkiewką, herbata

    Drugie śniadanie: gruszka

    Obiad: zupa krem z soczewicy z grzankami (s), filet z indyka panierowany (g, j), ziemniaki, sałatka colesław, kompot (*dieta bezglutenowa, bezmleczna: filet z indyka soute)

    Podwieczorek: ciasto jogurtowe (m, g, j) (*dieta bezmleczna, bezglutenowa, bez jajek: wafle ryżowe z dżemem)

     

    Piątek

    Śniadanie: bułeczka (g) z żółtym serem (m) i pomidorem, herbata (*dieta bezmleczna: bułeczka z powidłami)

    Drugie śniadanie: talerz owoców

    Obiad: zupa jarzynowa z grysikiem (s, g), kotlecik z jajka i kaszy jaglanej  z pietruszką (j), ziemniaki, surówka z marchewki,  kompot  (*dieta bezglutenowa: zupa jarzynowa z ziemniakami, dieta bez jajek: kotlecik z soczewicy i kaszy jaglanej)

    Podwieczorek: kisiel, biszkopty (g, j) (*dieta bezglutenowa, bez jajek: pałki kukurydziane)

     

    Legenda do alergenów znajdujących się w posiłkach:

    m – mleko i jego pochodne, s – seler, g – gluten, j – jajko, r – ryba