• Poniedziałek

    Śniadanie: chleb wiejski (g) z szynką konserwową i pomidorem, herbata z cytryną

    Drugie śniadanie: talerz owoców

    Obiad: zupa ogórkowa z ryżem zabielana (s, m), spaghetti (g, j) Bolognese, kompot (*dieta Bezmleczna: zupa ogórkowa nie zabielana, spaghetti z makaronu bezglutenowego)

    Podwieczorek: jogurt naturalny z owocami (m) (*dieta bezmleczna: gruszka)

     

    Wtorek

    Śniadanie: chleb beskidzki (g) z pastą z szynki z pietruszką zieloną, herbata z cytryną

    Drugie śniadanie: krakersy (g) z serkiem wiejskim (m) (*dieta bezglutenowa, bezmleczna: wafle ryżowe, sok)

    Obiad: barszcz czerwony z ziemniakami zabielany (s, m), nuggetsy (g, j), ziemniaki, surówka z młodej kapusty z koperkiem, kompot (*dieta bezmleczna: barszcz czerwony nie zabielany, dieta bezglutenowa: filet z kurczaka soute)

    Podwieczorek: banan

     

    Środa

    Śniadanie: chleb pszenno -żytni (g) z żółtym serem (m) i pomidorem, herbata malinowa (*dieta bezmleczna: chleb pszenno – żytni z szynką drobiową i pomidorem)

    Drugie śniadanie: warzywa do chrupania

    Obiad: rosół z makaronem (s, g, j), kotlecik schabowy (g, j), ziemniaki, surówka z marchewki z jogurtem naturalnym (m), kompot (*dieta bezglutenowa: rosół z makaronem bezglutenowym, kotlet schabowy soute, dieta bezmleczna: surówka z marchewki)

    Podwieczorek: kisiel, biszkopty (g, j) (*dieta bezglutenowa: pałki kukurydziane)

     

    Czwartek

    Śniadanie: płatki zbożowe z miodem (g) w mleku (m), chleb (g) z masłem (m), herbata z czarnej porzeczki (*dieta bezglutenowa: płatki kukurydziane)

    Drugie śniadanie: jabłko

    Małe smaki: bazylia

    Obiad: zupa pomidorowa z ryżem zabielana (s, m), rumsztyk, ziemniaki, buraczki, kompot (*dieta bezmleczna: zupa pomidorowa nie zabielana)

    Podwieczorek: kajzerka (g) z serkiem topionym (m) i rzodkiewką (*dieta bezglutenowa: chleb bezglutenowy, dieta bezmleczna: kajzerka z pasztetem)

     

    Piątek

    Śniadanie: chleb pszenno -żytni (g) z pastą z makreli w pomidorach, herbata malinowa

    Drugie śniadanie: koktajl truskawkowy (m) (*dieta bezmleczna: mus marchewkowo – jabłkowy)

    Obiad: zupa jarzynowa z grysikiem (s, g), naleśniki z dżemem (g, j, m), kompot (*dieta bezglutenowa: zupa jarzynowa z ziemniakami, kopytka, dieta bezmleczna: kopytka)

    Podwieczorek: arbuz

     

    *bazylia – ma korzystny wpływ na pracę układu trawiennego, jest bogata w witaminy A, C i B5, wapń oraz magnez. Ma działanie antydepresyjne, poprawia nastrój i dodaje energii do działania.

     

    Legenda do alergenów znajdujących się w posiłkach:

    m – mleko i jego pochodne

    s – seler

    g – gluten

    j – jajko

  • Poniedziałek
    Śniadanie: chleb pszenno – żytni (g) z pasztetem pieczonym i ogórkiem kiszonym, herbata z cytryną
    Drugie śniadanie: talerz owoców
    Obiad: krupnik z marchewką (s, g), łazanki (g) z indykiem, kompot (*dieta bezglutenowa: krupnik z kaszy gryczanej, łazanki z makaronu bezglutenowego)
    Podwieczorek: jogurt naturalny typu greckiego z owocami (m) (*dieta bezmleczna: banan)

    Wtorek
    Śniadanie: chleb wiejski (g) z pastą z szynki z zieloną pietruszką, herbata z cytryną
    Drugie śniadanie: mandarynka
    Obiad: zupa pomidorowa z ryżem zabielana (s, m), medalion drobiowy ze szczypiorkiem i kolorową papryką (g, j), ziemniaki, surówka z marchewki, kompot (*dieta bezmleczna: zupa pomidorowa nie zabielana, dieta bezglutenowa, bez jajek: rumsztyk, dieta 1: surówka z białej kapusty)
    Podwieczorek: ciasto jogurtowe z owocami (g, j, m) (*dieta bezmleczna, bez jajek, bez glutenu: kiwi)

    Środa
    Śniadanie: bułeczka (g) z pastą z jajek z papryką i ogórkiem kiszonym (j), herbata z cytryną (*dieta bez jajek: bułeczka z pastą z tuńczyka)
    Drugie śniadanie: koktajl truskawkowy (m) (*dieta bezmleczna: mus marchewkowo – jabłkowy)
    Obiad: barszcz czerwony zabielany z warzywami (s, m), naleśniki z dżemem (g, j, m), kompot (*dieta bezmleczna: barszcz czerwony nie zabielany, ryż z jabłkami prażonymi, dieta bez glutenu, bez jajek: ryż z jabłkami prażonymi)
    Podwieczorek: banan

    Czwartek
    Śniadanie: chleb pszenno – żytni (g) z szynką delikatesową z kurczaka i ogórkiem, herbata malinowa
    Drugie śniadanie: warzywa do chrupania
    Obiad: zupa jarzynowa z kaszą manną (s, g), filet z kurczaka grillowany w ziołach, ziemniaki, sałatka colesław, kompot (*dieta bezglutenowa: zupa jarzynowa z ziemniakami)
    Podwieczorek: ciastko francuskie z owocami (g, j, m) (dieta bezmleczna, bez glutenu, bez jajek: wafle ryżowe z dżemem)

    Piątek
    Śniadanie: chleb beskidzki (g) z twarożkiem ze śmietanką i rzodkiewką (m), herbata z cytryną (*dieta bezmleczna: chleb z hummusem)
    Drugie śniadanie: jabłko (*dieta 1: gruszka)
    Obiad: zupa krem z zielonego groszku z grzankami (s, g), paluszki rybne (g, j), ziemniaki, surówka z kiszonej kapusty, kompot (*dieta bezglutenowa: zupa krem z ryżem, filet rybny z pary)
    Podwieczorek: deser mleczny (m) (*dieta bezmleczna: gruszka, dieta1: jogurt naturalny)
    *dieta 1: wszystkie zupy na włoszczyźnie bez selera

    Legenda do alergenów znajdujących się w posiłkach:
    m – mleko i jego pochodne, s – seler
    g – gluten, j – jajko

  • Poniedziałek
    Śniadanie: chleb pszenno – żytni (g) z szynką babuni i ogórkiem zielonym, herbata z cytryną
    Drugie śniadanie: warzywa do chrupania
    Obiad: krupnik z marchewką (s, g), makaron penne z indykiem, kompot (*dieta bezglutenowa: krupnik z kaszy gryczanej, makaron bezglutenowy)
    Podwieczorek: bułeczka (g) z dżemem

    Wtorek
    Śniadanie: chleb wiejski (g) z pastą z jajek (j), herbata z cytryną (*dieta bez jajek: chleb z szynką konserwową)
    Drugie śniadanie: talerz owoców
    Obiad: barszcz biały zabielany z zieloną pietruszką (s, m, g), pulpecik drobiowy z ryżem jaśminowym w sosie pomidorowym z bazylią, ziemniaki, ogórek kiszony, kompot (*dieta bezglutenowa, bezmleczna: zupa ziemniaczana)
    Podwieczorek: ciasto jogurtowe z owocami (g, j, m) (*dieta bezglutenowa, bezmleczna, bez jajek: wafle ryżowe z powidłami)

    Środa
    Śniadanie: chleb baltonowski (g) z polędwicą miodową i ogórkiem, herbata z cytryną
    Drugie śniadanie: mandarynka
    Obiad: zupa krem z soczewicy z ryżem (s, m), naleśniki z dżemem (g, j, m), kompot (*dieta bezglutenowa, bezmleczna, bez jajek: kopytka)
    Podwieczorek: jogurt naturalny typu greckiego z owocami (m) (*dieta bezmleczna: banan)

    Czwartek
    Śniadanie: kiełbaska na ciepło, chleb beskidzki (g) z masłem (m), herbata malinowa
    Drugie śniadanie: koktajl truskawkowy (m) (*dieta bezmleczna: mus marchewkowo – jabłkowy)
    Obiad: rosół z makaronem (s, g), eskalopki drobiowe, ziemniaki, buraczki z jabłkiem, kompot (*dieta bezglutenowa: rosół z makaronem bezglutenowym)
    Podwieczorek: gruszka

    Piątek
    Śniadanie: bułeczka (g) z żółtym serem (m) i rzodkiewką, herbata z cytryną (*dieta bezmleczna: bułeczka z hummusem)
    Drugie śniadanie: jabłko
    Obiad: zupa wiosenna z ziemniakami zabielana (s, m), filet rybny panierowany (g, j), ziemniaki, surówka z kiszonej kapusty z marchewką, kompot (*dieta bezmleczna: zupa wiosenna nie zabielana, dieta bezglutenowa: filet rybny z pary)
    Podwieczorek: kisiel, chrupki kukurydziane
    *dieta bez selera – wszystkie zupy na włoszczyźnie bez selera
    Legenda do alergenów znajdujących się w posiłkach:, m – mleko i jego pochodne, s – seler, g – gluten, j – jajko.