• Poniedziałek

    Śniadanie: chleb wiejski (g) z szynką konserwową i pomidorem, herbata z cytryną

    Drugie śniadanie: talerz owoców

    Obiad: zupa ogórkowa z ryżem zabielana (s, m), spaghetti (g, j) Bolognese, kompot (*dieta Bezmleczna: zupa ogórkowa nie zabielana, spaghetti z makaronu bezglutenowego)

    Podwieczorek: jogurt naturalny z owocami (m) (*dieta bezmleczna: gruszka)

     

    Wtorek

    Śniadanie: chleb beskidzki (g) z pastą z szynki z pietruszką zieloną, herbata z cytryną

    Drugie śniadanie: krakersy (g) z serkiem wiejskim (m) (*dieta bezglutenowa, bezmleczna: wafle ryżowe, sok)

    Obiad: barszcz czerwony z ziemniakami zabielany (s, m), nuggetsy (g, j), ziemniaki, surówka z młodej kapusty z koperkiem, kompot (*dieta bezmleczna: barszcz czerwony nie zabielany, dieta bezglutenowa: filet z kurczaka soute)

    Podwieczorek: banan

     

    Środa

    Śniadanie: chleb pszenno -żytni (g) z żółtym serem (m) i pomidorem, herbata malinowa (*dieta bezmleczna: chleb pszenno – żytni z szynką drobiową i pomidorem)

    Drugie śniadanie: warzywa do chrupania

    Obiad: rosół z makaronem (s, g, j), kotlecik schabowy (g, j), ziemniaki, surówka z marchewki z jogurtem naturalnym (m), kompot (*dieta bezglutenowa: rosół z makaronem bezglutenowym, kotlet schabowy soute, dieta bezmleczna: surówka z marchewki)

    Podwieczorek: kisiel, biszkopty (g, j) (*dieta bezglutenowa: pałki kukurydziane)

     

    Czwartek

    Śniadanie: płatki zbożowe z miodem (g) w mleku (m), chleb (g) z masłem (m), herbata z czarnej porzeczki (*dieta bezglutenowa: płatki kukurydziane)

    Drugie śniadanie: jabłko

    Małe smaki: bazylia

    Obiad: zupa pomidorowa z ryżem zabielana (s, m), rumsztyk, ziemniaki, buraczki, kompot (*dieta bezmleczna: zupa pomidorowa nie zabielana)

    Podwieczorek: kajzerka (g) z serkiem topionym (m) i rzodkiewką (*dieta bezglutenowa: chleb bezglutenowy, dieta bezmleczna: kajzerka z pasztetem)

     

    Piątek

    Śniadanie: chleb pszenno -żytni (g) z pastą z makreli w pomidorach, herbata malinowa

    Drugie śniadanie: koktajl truskawkowy (m) (*dieta bezmleczna: mus marchewkowo – jabłkowy)

    Obiad: zupa jarzynowa z grysikiem (s, g), naleśniki z dżemem (g, j, m), kompot (*dieta bezglutenowa: zupa jarzynowa z ziemniakami, kopytka, dieta bezmleczna: kopytka)

    Podwieczorek: arbuz

     

    *bazylia – ma korzystny wpływ na pracę układu trawiennego, jest bogata w witaminy A, C i B5, wapń oraz magnez. Ma działanie antydepresyjne, poprawia nastrój i dodaje energii do działania.

     

    Legenda do alergenów znajdujących się w posiłkach:

    m – mleko i jego pochodne

    s – seler

    g – gluten

    j – jajko

  • Poniedziałek
    Śniadanie: chleb wiejski (g) z szynką delikatesową z kurczaka i ogórkiem, herbata
    Drugie śniadanie: jabłko (*dieta: mandarynka)
    Obiad: krupnik z marchewką (s, g), spaghetti Bolognese (g), kompot (*dieta bezglutenowa: krupnik z kaszy gryczanej, spaghetti z makaronu bezglutenowego)
    Podwieczorek: jogurt naturalny z owocami (m) (*dieta bezmleczna: gruszka)

    Wtorek
    Śniadanie: chleb pszenno – żytni (g) z pastą z jajek (j) i pomidorem, herbata (*dieta bez jajek: chleb z kiełbasą krakowską suchą)
    Drugie śniadanie: talerz owoców
    Obiad: barszcz czerwony z ziemniakami zabielany (s), eskalopki drobiowe, kasza jęczmienna (g), surówka z marchewki, kompot (*dieta bezmleczna: barszcz czerwony nie zabielany, dieta bezglutenowa: kasza gryczana)
    Podwieczorek: ciasto czekoladowe z wiśniami (g, j, m) (*dieta bezmleczna, bezglutenowa, bez jajek: wafle ryżowe z dżemem)

    Środa
    Śniadanie: kiełbaska na ciepło, chleb (g) z masłem, herbata
    Drugie śniadanie: warzywa do chrupania
    Obiad: zupa kalafiorowa z grysikiem (s), buchty na parze z koktajlem (g, j, m), kompot (*dieta bezglutenowa: zupa kalafiorowa z ziemniakami, knedle z truskawkami, dieta bez jajek: knedle z truskawkami, dieta bezmleczna: buchty z musem owocowym)
    Podwieczorek: gruszka

    Czwartek
    Śniadanie: chleb wiejski (g) z pasztetem warzywnym i ogórkiem kiszonym, herbata z cytryną
    Drugie śniadanie: mandarynka
    Obiad: zupa pomidorowa z ryżem zabielana (s, m), pieczeń rzymska (g, j), ziemniaki, buraczki, kompot (*dieta bezmleczna: zupa pomidorowa nie zabielana, dieta bezglutenowa, bez jajek: pieczeń rzymska bez glutenu, bez jajek)
    Podwieczorek: croissant z nadzieniem (g, m) (*dieta bezmleczna, bezglutenowa: banan)

    Piątek
    Śniadanie: bułeczka śniadaniowa (g) z żółtym serem (m), pomidor, herbata (*dieta bezmleczna: bułeczka śniadaniowa z hummusem)
    Drugie śniadanie: koktajl z owoców leśnych (m) (*dieta bezmleczna: mus marchewkowo – jabłkowy)
    Obiad: zupa krem ziemniaczano – porowa z grzankami ziołowymi (s, g), nuggetsy z dorsza (g, r, j), ziemniaki, surówka z kapusty kiszonej, kompot (*dieta bezglutenowa: zupa z grzankami z chleba bezglutenowego, filet z dorsza z pary, dieta bez jajek: filet z dorsza z pary)
    Podwieczorek: banan

    Legenda do alergenów znajdujących się w posiłkach: m – mleko i jego pochodne,, s – seler, g – gluten, j – jajko, r – ryba.

  • Poniedziałek
    Śniadanie: kiełbaska na ciepło, chleb wiejski (g) z masłem (m), herbata
    Drugie śniadanie: warzywa do chrupania
    Obiad: zupa ogórkowa z ryżem zabielana (s, m), makaron z twarogiem (g, m), kompot (*dieta bezmleczna: zupa ogórkowa nie zabielana, makaron z musem owocowym, dieta bezglutenowa: makaron bezglutenowy)
    Podwieczorek: gruszka

    Wtorek
    Śniadanie: chleb pszenno – żytni (g) z pasztetem pieczonym i ogórkiem kiszonym, herbata
    Drugie śniadanie: koktajl truskawkowy (m) (*dieta bezmleczna: mus marchewkowo – jabłkowy)
    Obiad: zupa krem z zielonego groszku z grzankami (s, g), kotlet mielony z brokułami (g, j), ziemniaki, buraczki, kompot (*dieta bezglutenowa: zupa krem z grzankami z chleba bezglutenowego, kotlet mielony bez glutenu, dieta bez jajek: kotlet mielony bez jajek)
    Podwieczorek: banan

    Środa
    Śniadanie: chleb wiejski (g) z kiełbaską krakowską suchą i rzodkiewką, herbata
    Drugie śniadanie: jabłko
    Obiad: kapuśniak z białej kapusty z ziemniakami (s), potrawka z kurczaka, ryż z warzywami, kompot
    Podwieczorek: croissant z nadzieniem (g, m) (*dieta bezglutenowa, bezmleczna: pischingery bezglutenowe, bezmleczne)

    Czwartek
    Śniadanie: chleb pszenno – żytni (g) z żółtym serem (m) i pomidorem, herbata z cytryną (*dieta bezmleczna: polędwica miodowa)
    Drugie śniadanie: talerz owoców
    Obiad: rosół z makaronem (s, g), nuggetsy z kurczaka (g, j), ziemniaki, surówka z marchewki, kompot (*dieta bezglutenowa: rosół z makaronem bezglutenowym, filet z kurczaka z pary, dieta bez jajek: filet z kurczaka z pary)
    Podwieczorek: jogurt naturalny (m) (*dieta bezmleczna: banan)

    Piątek
    Śniadanie: bułeczka śniadaniowa (g) z twarożkiem ze śmietanką i szczypiorkiem (m), pomidor, herbata (*dieta bezmleczna: bułeczka śniadaniowa z pastą warzywną)
    Drugie śniadanie: mandarynka
    Obiad: zupa pomidorowa z ryżem zabielana (s, m), pyzy z tuńczykiem i ogórkiem kiszonym, kompot (*dieta bezmleczna: zupa pomidorowa nie zabielana)
    Podwieczorek: ciasto ucierane z morelą (j, m, g) (*dieta bezmleczna, bez jajek, bez glutenu: wafle ryżowe z dżemem)

    Legenda do alergenów znajdujących się w posiłkach:
    m – mleko i jego pochodne, s – seler, g – gluten, j – jajko, r – ryba