• Poniedziałek

    Śniadanie: chleb wiejski (g) z szynką konserwową i pomidorem, herbata z cytryną

    Drugie śniadanie: talerz owoców

    Obiad: zupa ogórkowa z ryżem zabielana (s, m), spaghetti (g, j) Bolognese, kompot (*dieta Bezmleczna: zupa ogórkowa nie zabielana, spaghetti z makaronu bezglutenowego)

    Podwieczorek: jogurt naturalny z owocami (m) (*dieta bezmleczna: gruszka)

     

    Wtorek

    Śniadanie: chleb beskidzki (g) z pastą z szynki z pietruszką zieloną, herbata z cytryną

    Drugie śniadanie: krakersy (g) z serkiem wiejskim (m) (*dieta bezglutenowa, bezmleczna: wafle ryżowe, sok)

    Obiad: barszcz czerwony z ziemniakami zabielany (s, m), nuggetsy (g, j), ziemniaki, surówka z młodej kapusty z koperkiem, kompot (*dieta bezmleczna: barszcz czerwony nie zabielany, dieta bezglutenowa: filet z kurczaka soute)

    Podwieczorek: banan

     

    Środa

    Śniadanie: chleb pszenno -żytni (g) z żółtym serem (m) i pomidorem, herbata malinowa (*dieta bezmleczna: chleb pszenno – żytni z szynką drobiową i pomidorem)

    Drugie śniadanie: warzywa do chrupania

    Obiad: rosół z makaronem (s, g, j), kotlecik schabowy (g, j), ziemniaki, surówka z marchewki z jogurtem naturalnym (m), kompot (*dieta bezglutenowa: rosół z makaronem bezglutenowym, kotlet schabowy soute, dieta bezmleczna: surówka z marchewki)

    Podwieczorek: kisiel, biszkopty (g, j) (*dieta bezglutenowa: pałki kukurydziane)

     

    Czwartek

    Śniadanie: płatki zbożowe z miodem (g) w mleku (m), chleb (g) z masłem (m), herbata z czarnej porzeczki (*dieta bezglutenowa: płatki kukurydziane)

    Drugie śniadanie: jabłko

    Małe smaki: bazylia

    Obiad: zupa pomidorowa z ryżem zabielana (s, m), rumsztyk, ziemniaki, buraczki, kompot (*dieta bezmleczna: zupa pomidorowa nie zabielana)

    Podwieczorek: kajzerka (g) z serkiem topionym (m) i rzodkiewką (*dieta bezglutenowa: chleb bezglutenowy, dieta bezmleczna: kajzerka z pasztetem)

     

    Piątek

    Śniadanie: chleb pszenno -żytni (g) z pastą z makreli w pomidorach, herbata malinowa

    Drugie śniadanie: koktajl truskawkowy (m) (*dieta bezmleczna: mus marchewkowo – jabłkowy)

    Obiad: zupa jarzynowa z grysikiem (s, g), naleśniki z dżemem (g, j, m), kompot (*dieta bezglutenowa: zupa jarzynowa z ziemniakami, kopytka, dieta bezmleczna: kopytka)

    Podwieczorek: arbuz

     

    *bazylia – ma korzystny wpływ na pracę układu trawiennego, jest bogata w witaminy A, C i B5, wapń oraz magnez. Ma działanie antydepresyjne, poprawia nastrój i dodaje energii do działania.

     

    Legenda do alergenów znajdujących się w posiłkach:

    m – mleko i jego pochodne

    s – seler

    g – gluten

    j – jajko

  •  

    Wtorek

    Śniadanie: chleb wiejski (g) z szynką babuni i pomidorem, herbata

    Drugie śniadanie: mandarynka

    Obiad: zupa toskańska z makaronem (s, g), ryż z jabłkami prażonymi i cynamonem, kompot (*dieta bezglutenowa: zupa toskańska z makaronem bezglutenowym, dieta: ryż z bananami)

    Podwieczorek: jogurt naturalny z owocami (m) (*dieta bezmleczna: jabłko)

     

    Środa

    Śniadanie: chleb pszenno – żytni (g) z twarożkiem ze szczypiorkiem i rzodkiewką (m), herbata (*dieta bezmleczna: chleb z szynką kanapkową)

    Drugie śniadanie: gruszka

    Obiad: zupa krem z zielonego groszku z grzankami (s, g), pyzy z mięsem, kompot (*dieta bezglutenowa: zupa krem z zielonego groszku z ryżem)

    Podwieczorek: banan

     

    Czwartek

    Śniadanie: chleb beskidzki (g) z pastą z jajek z brokułem (j), sałata, herbata z cytryną (*dieta bez jajek: chleb z szynką z indyka)

    Drugie śniadanie: talerz owoców

    Obiad: kapuśniak z białej kapusty z ziemniakami (g), eskalopki drobiowe, kasza pęczak (g), surówka z ogórków kiszonych, kompot (*dieta bezglutenowa: ziemniaki)

    Podwieczorek: ciasto brownie (g, j, m) (*dieta bezmleczna, bezglutenowa, bez jajek: wafle ryżowe z dżemem)

     

    Piątek

    Śniadanie: bułeczka śniadaniowa (g) z dżemem, herbata z cytryną

    Drugie śniadanie: warzywa do chrupania

    Obiad: zupa kalafiorowa z grysikiem (s, g),  filet rybny panierowany (g, j), ziemniaki, surówka z kapusty kiszonej z marchewką, kompot (*dieta bezglutenowa: zupa kalafiorowa z ziemniakami, filet rybny z pary)

    Podwieczorek: jabłko, biszkopty (g) (*dieta bezglutenowa: chrupki kukurydziane, dieta: kiwi)

     

    Legenda do alergenów znajdujących się w posiłkach:

    m – mleko i jego pochodne

    s – seler

    g – gluten

    j – jajko

     

  • Poniedziałek

    Śniadanie: chleb wiejski (g) z pasztetem pieczonym i rzodkiewką, herbata

    Drugie śniadanie: warzywa do chrupania

    Obiad: zupa ogórkowa z ryżem zabielana (s, m), makaron z twarogiem i masełkiem (g, m), kompot (*dieta bezmleczna: zupa ogórkowa nie zabielana, makaron z owocami, dieta bezglutenowa: makaron bezglutenowy)

    Podwieczorek: mandarynka

     

    Wtorek

    Śniadanie: bułeczka śniadaniowa (g) z powidłami, herbata z cytryną

    Drugie śniadanie: jabłko

    Obiad: zupa krem ziemniaczano porowa z grzankami (s), gulasz drobiowy, kasza jęczmienna (g), ogórek kiszony, kompot (*dieta bezglutenowa: zupa z grzankami bezglutenowymi, kasza gryczana)

    Podwieczorek: jogurt naturalny z owocami (m) (*dieta bezmleczna: banan)

     

    Środa

    Śniadanie: chleb pszenno – żytni (g) z pastą z jajek ze szczypiorkiem (j), herbata (*dieta bez jajek: chleb z szynką drobiową)

    Drugie śniadanie: talerz owoców

    Obiad: zupa jarzynowa z kaszą manną (s, g), makaron penne z kurczakiem, kompot (*dieta bezglutenowa: zupa jarzynowa z ziemniakami, makaron bezglutenowy)

    Podwieczorek: ciasto jogurtowe (g, j, m) (*dieta bezmleczna, bezglutenowa, bez jajek: wafle ryżowe z dżemem)

     

    Czwartek

    Śniadanie: chleb wiejski (g) z polędwicą miodową i ogórkiem zielonym, herbata z cytryną

    Drugie śniadanie: gruszka

    Obiad: zupa pomidorowa z ryżem zabielana (s, m), kotlecik mielony z brokułami (g, j), ziemniaki, buraczki, kompot (*dieta bezmleczna: zupa pomidorowa nie zabielana, dieta bezglutenowa, bez jajek: rumsztyk)

    Podwieczorek: kajzerka (g) z twarożkiem czekoladowym (m) (*dieta bezmleczna: kajzerka z miodem)

     

     

    Piątek

    Śniadanie: chleb beskidzki (g) z żółtym serem (m) i pomidorem, herbata z cytryną (*dieta bezmleczna: chleb z hummusem)

    Drugie śniadanie: koktajl truskawkowy (m) (*dieta bezmleczna: mus marchewkowo – jabłkowy)

    Obiad: krupnik z ziemniakami (s, g),  naleśniki z dżemem (g, j, m), kompot (*dieta bezglutenowa: krupnik z kaszy gryczanej, kopytka, dieta bezmleczna, bez jajek: kopytka)

    Podwieczorek: banan

     

    Legenda do alergenów znajdujących się w posiłkach:

    m – mleko i jego pochodne

    s – seler

    g – gluten

    j – jajko