• Poniedziałek

    Śniadanie: chleb wiejski (g) z szynką konserwową i pomidorem, herbata z cytryną

    Drugie śniadanie: talerz owoców

    Obiad: zupa ogórkowa z ryżem zabielana (s, m), spaghetti (g, j) Bolognese, kompot (*dieta Bezmleczna: zupa ogórkowa nie zabielana, spaghetti z makaronu bezglutenowego)

    Podwieczorek: jogurt naturalny z owocami (m) (*dieta bezmleczna: gruszka)

     

    Wtorek

    Śniadanie: chleb beskidzki (g) z pastą z szynki z pietruszką zieloną, herbata z cytryną

    Drugie śniadanie: krakersy (g) z serkiem wiejskim (m) (*dieta bezglutenowa, bezmleczna: wafle ryżowe, sok)

    Obiad: barszcz czerwony z ziemniakami zabielany (s, m), nuggetsy (g, j), ziemniaki, surówka z młodej kapusty z koperkiem, kompot (*dieta bezmleczna: barszcz czerwony nie zabielany, dieta bezglutenowa: filet z kurczaka soute)

    Podwieczorek: banan

     

    Środa

    Śniadanie: chleb pszenno -żytni (g) z żółtym serem (m) i pomidorem, herbata malinowa (*dieta bezmleczna: chleb pszenno – żytni z szynką drobiową i pomidorem)

    Drugie śniadanie: warzywa do chrupania

    Obiad: rosół z makaronem (s, g, j), kotlecik schabowy (g, j), ziemniaki, surówka z marchewki z jogurtem naturalnym (m), kompot (*dieta bezglutenowa: rosół z makaronem bezglutenowym, kotlet schabowy soute, dieta bezmleczna: surówka z marchewki)

    Podwieczorek: kisiel, biszkopty (g, j) (*dieta bezglutenowa: pałki kukurydziane)

     

    Czwartek

    Śniadanie: płatki zbożowe z miodem (g) w mleku (m), chleb (g) z masłem (m), herbata z czarnej porzeczki (*dieta bezglutenowa: płatki kukurydziane)

    Drugie śniadanie: jabłko

    Małe smaki: bazylia

    Obiad: zupa pomidorowa z ryżem zabielana (s, m), rumsztyk, ziemniaki, buraczki, kompot (*dieta bezmleczna: zupa pomidorowa nie zabielana)

    Podwieczorek: kajzerka (g) z serkiem topionym (m) i rzodkiewką (*dieta bezglutenowa: chleb bezglutenowy, dieta bezmleczna: kajzerka z pasztetem)

     

    Piątek

    Śniadanie: chleb pszenno -żytni (g) z pastą z makreli w pomidorach, herbata malinowa

    Drugie śniadanie: koktajl truskawkowy (m) (*dieta bezmleczna: mus marchewkowo – jabłkowy)

    Obiad: zupa jarzynowa z grysikiem (s, g), naleśniki z dżemem (g, j, m), kompot (*dieta bezglutenowa: zupa jarzynowa z ziemniakami, kopytka, dieta bezmleczna: kopytka)

    Podwieczorek: arbuz

     

    *bazylia – ma korzystny wpływ na pracę układu trawiennego, jest bogata w witaminy A, C i B5, wapń oraz magnez. Ma działanie antydepresyjne, poprawia nastrój i dodaje energii do działania.

     

    Legenda do alergenów znajdujących się w posiłkach:

    m – mleko i jego pochodne

    s – seler

    g – gluten

    j – jajko

  • Poniedziałek

    Śniadanie: chleb wiejski (g) z polędwicą drobiową i pomidorem, herbata

    Drugie śniadanie: talerz owoców

    Obiad: zupa ogórkowa z ryżem zabielana (s, m), makaron z klopsikami z indyka w sosie pomidorowym (g), kompot (*dieta bezmleczna: zupa ogórkowa nie zabielana, dieta bezglutenowa: makaron bezglutenowy)

    Podwieczorek: drożdżówka (g, j) (*dieta bezglutenowa, bez jajek: wafle kukurydziane z dżemem)

     

    Wtorek

    Śniadanie: chleb baltonowski (g) z pasztetem pieczonym i ogórkiem kiszonym, herbata z cytryną

    Drugie śniadanie: arbuz

    Obiad: zupa toskańska z makaronem (s, g), eskalopki drobiowe, ziemniaki, sałatka colesław, kompot (*dieta bezglutenowa: zupa toskańska z makaronem bezglutenowym)

    Podwieczorek: jogurt z owocami (m) (*dieta bezmleczna: mus marchewkowo – jabłkowy)

     

    Środa

    Śniadanie: chleb pszenno – żytni (g) z serem Gouda i pomidorem, herbata z cytryną (*dieta bezmleczna: chleb z szynką drobiową)

    Drugie śniadanie: warzywa do chrupania

    Obiad: zupa jarzynowa z grysikiem (s, g), kopytka z masełkiem i cukrem trzcinowym, kompot (*dieta bezglutenowa: zupa jarzynowa z ziemniakami)

    Podwieczorek: banan

     

    Czwartek

    Śniadanie: chleb wiejski (g) z pastą z białej fasoli, cebulki i jabłka, rzodkiewka, herbata z cytryną

    Drugie śniadanie: brzoskwinia

    Obiad: kapuśniak z młodej kapusty (s), pieczeń rzymska (g, j), ziemniaki, buraczki, kompot (*dieta bez jajek, bezglutenowa: pieczeń rzymska bez jajek, bez glutenu)

    Podwieczorek: rogalik (g) z dżemem

     

    Piątek

    Śniadanie: bułeczka śniadaniowa (g) z twarożkiem ze śmietanką i wanilią (m), herbata (*dieta bezmleczna: bułeczka z powidłami)

    Drugie śniadanie: śliwka

    Obiad: zupa krem z soczewicy z grzankami (s, g), nuggetsy z dorsza (j, g, r), ziemniaki, surówka z kapusty kiszonej,  kompot  (*dieta bez jajek, bezglutenowa: filet z dorsza soute)

    Podwieczorek: ciasto jogurtowe (g, m, j) (*dieta bezmleczna, bezglutenowa, bez jajek: pischingery z wafli bezglutenowych)

     

    Legenda do alergenów znajdujących się w posiłkach:

    m – mleko i jego pochodne, s – seler, g – gluten, j – jajko, r – ryba

     

  •  

    Poniedziałek

    Śniadanie: chleb wiejski (g) z polędwicą z indyka i pomidorem, herbata

    Drugie śniadanie: arbuz

    Obiad: krupnik (s, g), spaghetti Bolognese (g), kompot (*dieta bezglutenowa: krupnik z kaszy gryczanej, spaghetti z makaronu bezglutenowego)

    Podwieczorek: jogurt owocowy (m), ciasteczka Be-be (g, j) (*dieta bezmleczna: banan, dieta bezglutenowa, bez jajek: chrupki kukurydziane)

     

    Wtorek

    Śniadanie: chleb pszenno – żytni (g) z serkiem tartare (m) z ziołami prowansalskimi i ogórkiem, herbata z cytryną (*dieta bezmleczna: chleb z szynką drobiową)

    Drugie śniadanie: morela

    Obiad:  zupa krem z buraczków (s, m), gulasz drobiowy, kasza bulgur (g), ogórek kiszony, kompot (*dieta bezglutenowa: kasza gryczana)

    Podwieczorek: ciasto brownie (g, j, m)  (*dieta bezglutenowa, bezmleczna, bez jajek: wafle ryżowe z dżemem)

     

    Środa

    Śniadanie: kiełbaska na ciepło, chleb (g) z masłem (m), herbata z cytryną

    Drugie śniadanie: talerz owoców

    Obiad: zupa kalafiorowa z grysikiem (s, g), buchty z musem truskawkowym (g, j), kompot (*dieta bezglutenowa: zupa kalafiorowa z ziemniakami, knedle z truskawkami, dieta bez jajek: knedle z truskawkami)

    Podwieczorek: drożdżówka z jabłkiem (g, j) (*dieta bezglutenowa, bez jajek: nektaryna)

     

    Czwartek

    Śniadanie: chleb wiejski (g) z kiełbaską krakowską suchą i rzodkiewką, herbata z cytryną

    Drugie śniadanie: śliwka

    Obiad: zupa pomidorowa z ryżem zabielana (s, m), filet z indyka panierowany (g, j), ziemniaki, surówka z młodej kapusty z koperkiem, kompot (*dieta bezmleczna: zupa pomidorowa nie zabielana, dieta bezglutenowa, bez jajek: filet z indyka soute)

    Podwieczorek:  rogalik (g) z dżemem (*dieta bezglutenowa: chleb bezglutenowy z dżemem)

     

    Piątek

    Śniadanie: bułeczka śniadaniowa (g) z pastą z jajek (j), pomidor, herbata (*dieta bez jajek: bułeczka z pastą z cieciorki)

    Drugie śniadanie: nektaryna

    Obiad: zupa krem z białych warzyw (seler, pietruszka, ziemniaki, por) (s), kartacze z tuńczykiem okraszone cebulką,  kompot

    Podwieczorek: banan

     

    Legenda do alergenów znajdujących się w posiłkach:

    m – mleko i jego pochodne

    s – seler

    g – gluten

    j – jajko

    r – ryba