Nasza Kadra

Iwetta Adamczyk – dyrektorka przedszkola

Oligofrenopedagożka, absolwentka filologii polskiej ze specjalnościami: nauczycielską i literaturoznawczą na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Ukończyła Podyplomowe Studia Kwalifikacyjne Edukacji Wczesnoszkolnej i Wychowania Przedszkolnego oraz Podyplomowe studia wspierania rozwoju i edukacji osób ze spektrum autyzmu .  Certyfikowana trenerka TUS SST i Sensoplastyki (R). Dysponuje wiedzą zdobytą na szkoleniach z zakresu podstaw komunikacji alternatywnej AAC i treningu jedzenia. W pracy z dziećmi i ich rodzicami kieruje się otwartością i zrozumieniem, dbając przede wszystkim o ich poczucie ważności i swobodę wyrażania myśli.  Ceni bezpośredni kontakt, szczerość i wzajemny szacunek.

 

Jolanta Zapisek – nauczycielka przedszkolna

Absolwentka Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie o kierunku pedagogika specjalna terapia pedagogiczna i rewalidacja indywidualna. Obecnie studiuje na kierunku „Edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu”. Jest certyfikowanym trenerem zajęć Sensoplastyka. Pracuje z dziećmi o szczególnych potrzebach edukacyjnych, stwarza im świetne warunki do rozwoju poznawczego i emocjonalnego. Pracuje metodami aktywnymi i polisensorycznymi. Stosuje techniki wspierania komunikacji u dzieci z zaburzeniami wynikającymi z ASD (AAC, plany dnia, książki komunikacyjne). Praca z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych jest dla niej wyzwaniem i polem spełnienia zawodowego.

 

Jolanta Marczewska – nauczycielka przedszkolna

Ukończyła kierunek: wczesnoszkolna edukacja zintegrowana i pedagogika przedszkolna. Jest nauczycielką mianowaną z trzynastoletnim doświadczeniem. Lubi pracować z przedszkolakami, pokazuje im świat poprzez samodzielne działania dzieci i doświadczanie. Stosuje metody właściwe małym dzieciom, wspiera je w ich działalności twórczej. Wspiera kreatywność, ciekawość, spontaniczność oraz naturalną radość najmłodszych, dając im swobodę w działaniu. Jest certyfikowaną trenerką zajęć Sensoplastyki (R). Pani Jolanta wykorzystuje w swojej pracy wiedzę i umiejętności zdobyte na licznych kursach i szkoleniach.

 

Malwina Duda – nauczycielka przedszkolna

Jest absolwentką Wydziału Pedagogiki i Psychologii Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach. Ukończyła studia na kierunku Pedagogika Specjalna o specjalności Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną a także studia magisterskie w zakresie Pedagogiki rewalidacyjnej. Obecnie dokształca się na studiach podyplomowych na kierunku Edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Pani Malwina wykorzystuje wiedzę i umiejętności w swojej pracy zdobyte na licznych kursach i szkoleniach, ukończyła kurs języka migowego PJM.  Posiada wieloletnie doświadczenie w pracy z dziećmi ze spektrum autyzmu. W swojej pracy kieruje się holistycznym podejściem do każdego dziecka, dobiera metody formy oraz środki indywidualnie do aktualnych potrzeb dzieci. Ceni sobie zasady oraz wspiera samodzielność dzieci, stara się przede wszystkim zrozumieć świat swoich podopiecznych. Ukończyła szkolenie „Sala Doświadczania Świata – koncepcja Snoezelen i możliwości jej  zastosowania”.  Prowadzi zajęcia w Sali Doświadczania Świata.

Klaudia Malina – nauczycielka przedszkolna

Absolwentka pedagogiki specjalnej na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Obecnie studiuje na kierunku „Pedagogika rewalidacyjna”. W swojej pracy wykorzystuje materiały i pomoce dydaktyczne, które oddziałują na dzieci polisensorycznie. Uzyskała certyfikat ukończenia szkolenia „Zastosowanie nowoczesnych narzędzi edukacyjnych TOC w przedszkolu i szkole”. Podczas pracy z dziećmi stosuje ponadto elementy pedagogiki zabawy i arteterapii. Zajęcia prowadzi zwracając szczególną uwagę na zainteresowania, specjalne potrzeby oraz możliwości i mocne strony dzieci. Certyfikowana trenerka TUS SST.

Patrycja Dorobisz  – nauczycielka przedszkolna

Ukończyła studia o profilu Edukacja Przedszkolna i Wczesnoszkolna na Uniwersytecie Humanistyczno-Przyrodniczym. W swojej pracy kieruje się organizowaniem procesu edukacyjnego uwzględniającym potrzeby dziecka oraz projektowaniem działań edukacyjnych w kontekście indywidualnych wymagań i uzdolnień najmłodszych. Na co dzień prezentuje postawę pełną wrażliwości i empatii na drugiego człowieka.

Marta Sperka – pomocniczka nauczycielki

Niezastąpiona w sprawach codziennych. Miła i życzliwa. Każdy dzień jest dla niej nowym wyzwaniem. Pani Marta pielęgnuje ogród przedszkolny, przez co dzieci chętnie spędzają  w nim czas.

Angelika Domagała – pomocniczka nauczycielki

Pomocniczka nauczycielki w grupie „Tygryski”. Zawsze uśmiechnięta, tryska
pozytywną energią. Studiuje Pedagogikę Przedszkolną i Wczesnoszkolną. Realizuje swoją pasję, jaką jest praca z dziećmi. Chętnie zdobywa doświadczenie i nowe umiejętności.

Aleksandra Lenard – pomocniczka nauczycielki

Radosna i śmiała, żadne przygody jej nie straszne. Nie lubi nudy i uwielbia pracę z dziećmi, przez co każdego dnia przychodzi do przedszkola z uśmiechem na twarzy.

 

Jakub Jasiński – nauczyciel religii

Nauczyciel kontraktowy.  Jest absolwentem wydziału teologicznego Uniwersytetu Opolskiego w specjalności katechetyczno-pastoralnej. Odznacza się ciepłem i szacunkiem kierowanym do wszystkich dzieci. Stosuje różnorodne metody nauczania.

 

Wiktoria Miszczyk – psycholożka

Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach na kierunku psychologia, posiadająca przygotowanie pedagogiczne, które umożliwia prowadzenie zajęć psychologiczno-pedagogicznych oraz dydaktycznych dla dzieci i młodzieży. Posiada wiedzę i doświadczenie uzyskane w trakcie licznych szkoleń, m.in. dotyczących specyfiki funkcjonowania dzieci ze spektrum autyzmu czy terapii RTZ. W ramach praktyki zawodowej prowadzi zajęcia indywidualne dla dzieci w wieku przedszkolnym, które mają na celu wspieranie rozwoju poznawczego, emocjonalnego i społecznego, a także niesie wsparcie w zakresie konsultacji psychologicznych dziecka i nastolatka, psychoedukacji rodziców i dzieci oraz poradnictwa wychowawczego.

 

Karina Wojutycka  – logopedka

Logopedka z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym. Prowadzi terapię u dzieci z deficytami rozwojowymi, z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym, spektrum autyzmu oraz z zaburzeniami przekształcania słuchowego.

Piotr Lamentowicz – fizjoterapeuta

Fizjoterapeuta jest specjalistą, który zajmuje się wykonywaniem zabiegów fizjoterapeutycznych w terapii, rehabilitacji oraz profilaktyce. Pracuje on z osobami niepełnosprawnymi, z zaburzeniami neuromięśniowymi i mięśniowo-szkieletowymi. Zadaniem terapeuty jest powstrzymanie postępujących zmian w organizmie, poprawienie sprawności ruchowej oraz działalność profilaktyczna poprzez stosowanie odpowiednich zabiegów fizjoterapeutycznych, masaży i ćwiczeń. Rozpoczynając pracę z pacjentem, fizjoterapeuta musi uwzględniać wszystkie przeciwwskazania zdrowotne do wprowadzenia danej terapii oraz w odpowiedni sposób dobierać ćwiczenia i zabiegi, aby odniosły pożądany skutek.

Izabela Hoszczewska – fizjoterapeutka, terapeutka SI

Fizjoterapeutka, terapeutka Integracji Sensorycznej. Dba o rozwój fizyczny, motoryczny i sensomotoryczny dzieci w wieku przedszkolnym. Pracuje w zespole specjalistów wczesnego wspomagania rozwoju na terenie przedszkola.

 

Hanna Paciuch -terapeutka Sali Doświadczania Świata

Absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Częstochowie wydziału pedagogiki. Ukończyła również studia podyplomowe z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju, rewalidacji i terapii pedagogicznej dziecka. Oligofrenopedagożka. Posiada certyfikat Niepublicznego Centrum Edukacji Pedagogicznej Pomorskiego Centrum Terapii w Koszalinie – „ Diagnoza Profilu Rozwojowego Młodzieży i Osób dorosłych o specjalnych potrzebach edukacyjnych”. Jest terapeutką Sali Doświadczania Świata. W swojej pracy stosuje metody polisensorycznego oddziaływania na dziecko.

Michał Stogniew – hipoterapeuta

Michał Stogniew jest właścicielem Ośrodka hipoterapii „Padok” .
Ukończył w 2000 roku kurs Instruktora Rekreacji Ruchowej ze specjalnością „Hipoterapia” zorganizowany przez Polskie Towarzystwo Hipoterapeutyczne. Od tego czasu jest aktywnym hipoterapeutą i członkiem PTHiP, a od 2012 roku członkiem zarządu głównego, a następnie jego wiceprezesem. W 2001 roku założył w Katowicach Ośrodek Hipoterapeutyczny „PADOK”, a w 2007 roku z Jego inicjatywy powstało „Stowarzyszenie – Hipoterapia, hipika i środowisko”, w którym do dziś pełni funkcję prezesa. Jest również Przodownikiem Górskiej Turystyki Jeździeckiej PTTK i propagatorem turystyki jeździeckiej osób z niepełnosprawnością. W 2018 roku został wybrany do Rady Turystyki Osób Niepełnosprawnych PTTK.
Ośrodek Hipoterapeutyczny PADOK powstał w 2001 roku, a od 2007 roku jest ośrodkiem patronackim Polskiego Towarzystwa Hipoterapeutycznego oraz posiada certyfikat Ośrodka Turystyki Jeździeckiej Afiliowanego przy PTTK. Z ośrodkiem współpracuje zespół hipoterapeutyczny składający się z : hipoterapeutów, fizjoterapeutów, psychologów, pedagogów, lekarza i muzykoterapeutów, co gwarantuje fachowość i efektywność prowadzonych w nim zajęć. Ośrodek prowadzi szeroko pojętą współpracę z wieloma instytucjami, stowarzyszeniami, szkołami, oraz uczelniami wyższymi w zakresie prowadzenia zajęć hipoterapeutycznych dla ich podopiecznych, jak również prowadzenia praktyk dla studentów i akcji edukacyjno – warsztatowych w zakresie hipoterapii.

 

Anna Bzdek

Wykonuje czynności porządkowe na terenie przedszkola.