mgr Iwetta Adamczyk – dyrektorka przedszkola
Oligofrenopedagożka, terapeutka ręki, absolwentka filologii polskiej ze specjalnościami: nauczycielską i literaturoznawczą na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Ukończyła Podyplomowe Studia Kwalifikacyjne Edukacji Wczesnoszkolnej i Wychowania Przedszkolnego na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach oraz Podyplomowe studia wspierania rozwoju i edukacji osób ze spektrum autyzmu, a także Podyplomowe studia organizacji i zarządzania „Menedżer w oświacie”. Certyfikowana trenerka TUS SST i Sensoplastyki(R). Dysponuje wiedzą zdobytą na szkoleniach z zakresu podstaw komunikacji alternatywnej AAC, Picture Exchange Communication System – Poziom I (PECS) i treningu jedzenia. Ukończyła również szkolenie SDM (Sherborne Developmental Movement), zdobywając uprawnienia do prowadzenia zajęć metodą ruchu rozwijającego Veroniki Sherborne. W pracy z dziećmi i ich rodzicami kieruje się otwartością i zrozumieniem, dbając przede wszystkim o ich poczucie ważności i swobodę wyrażania myśli. Ceni bezpośredni kontakt, szczerość i wzajemny szacunek.
mgr Jolanta Zapisek – wicedyrektorka, nauczycielka przedszkolna
Absolwentka Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie o kierunku Pedagogika specjalna, terapia pedagogiczna i rewalidacja indywidualna. Ukończyła kierunek „Edukacja i terapia osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu”. Jest certyfikowaną trenerką zajęć Sensoplastyka(R). Ukończyła również szkolenie SDM (Sherborne Developmental Movement), zdobywając uprawnienia do prowadzenia zajęć metodą ruchu rozwijającego Veroniki Sherborne. Pracuje z dziećmi o szczególnych potrzebach edukacyjnych, stwarza im świetne warunki do rozwoju poznawczego i emocjonalnego. Pracuje metodami aktywnymi i polisensorycznymi. Stosuje techniki wspierania komunikacji u dzieci z zaburzeniami wynikającymi z ASD (AAC, plany dnia, książki komunikacyjne). Praca z dziećmi o specjalnych potrzebach edukacyjnych jest dla niej wyzwaniem i polem spełnienia zawodowego. Ukończyła szkolenie „Sala Doświadczania Świata – koncepcja Snoezelen i możliwości jej zastosowania”. Prowadzi zajęcia w Sali Doświadczania Świata.
mgr Jolanta Marczewska – nauczycielka przedszkolna
Ukończyła kierunek: wczesnoszkolna edukacja zintegrowana i pedagogika przedszkolna. Jest nauczycielką mianowaną z trzynastoletnim doświadczeniem. Ukończyła również szkolenie SDM (Sherborne Developmental Movement), zdobywając uprawnienia do prowadzenia zajęć metodą ruchu rozwijającego Veroniki Sherborne. Lubi pracować z przedszkolakami, pokazuje im świat poprzez samodzielne działania dzieci i doświadczanie. Stosuje metody właściwe małym dzieciom, wspiera je w ich działalności twórczej. Wspiera kreatywność, ciekawość, spontaniczność oraz naturalną radość najmłodszych, dając im swobodę w działaniu. Jest certyfikowaną trenerką zajęć Sensoplastyki (R) oraz certyfikowaną trenerką TUS SST. Pani Jolanta wykorzystuje w swojej pracy wiedzę i umiejętności zdobyte na licznych kursach i szkoleniach.
mgr Patrycja Dorobisz – nauczycielka przedszkolna
Ukończyła studia o profilu Edukacja Przedszkolna i Wczesnoszkolna na Uniwersytecie Humanistyczno-Przyrodniczym oraz szkolenie SDM (Sherborne Developmental Movement), zdobywając uprawnienia do prowadzenia zajęć metodą ruchu rozwijającego Veroniki Sherborne W swojej pracy kieruje się organizowaniem procesu edukacyjnego uwzględniającym potrzeby dziecka oraz projektowaniem działań edukacyjnych w kontekście indywidualnych wymagań i uzdolnień najmłodszych. Na co dzień prezentuje postawę pełną wrażliwości i empatii na drugiego człowieka.
mgr Aleksandra Woroniecka – nauczycielka przedszkolna
Ukończyła studia o kierunku Zintegrowana edukacja wczesnoszkolna i wychowanie przedszkolne. W kontaktach z dziećmi stara się wykazywać empatią – dostrzegać, rozumieć o właściwie reagować na emocje swoich podopiecznych. Uważa, że każdy jest wyjątkowy, a niezwykły potencjał można odkryć poprzez cierpliwe wsłuchiwanie się w aktualne potrzeby dziecka. Docenia kreatywność i motywuje do samodzielności. Bardzo ważna jest dla niej atmosfera – stara się, by zawsze była pełna ciepła i szacunku. Certyfikowana trenerka TUS SST.
mgr Angelika Domagała – nauczycielka przedszkolna
mgr Kamila Kozak – nauczycielka przedszkolna
Ukończyła studia na kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna na Politechnice Śląskiej, a także kurs terapii ręki oraz Ukończyła również szkolenie SDM (Sherborne Developmental Movement), zdobywając uprawnienia do prowadzenia zajęć metodą ruchu rozwijającego Veroniki Sherborne. W pracy z dziećmi dąży do tego, by każdy z wychowanków miał możliwość wyrażania siebie i tym samym swoich emocji, których świadomość i rozumienie stanowi klucz do wszechstronnego rozwoju. Oczami swojej młodszej siostry jest superbohaterką odznaczającą się cierpliwością, empatią i kreatywnością. Celami nadrzędnymi w jej praktyce pedagogicznej jest umacnianie wiary dziecka we własne możliwości, rozwijanie wyobraźni oraz szerzenie idei, że każdy jest wyjątkowy, a różnorodność jest synonimem piękna.
lic. Magdalena Szymanowska-Kańtoch – nauczycielka przedszkolna
Ukończyła studia o profilu Edukacja Przedszkolna i Wczesnoszkolna w Wyższej Szkole Zarządzania i Nauk Społecznych. Obecnie dokształca się na studiach podyplomowych na kierunku Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną, autyzmem oraz zespołem Aspergera oraz terapia sensoryczna z terapią ręki. Ukończyła również szkolenie SDM (Sherborne Developmental Movement), zdobywając uprawnienia do prowadzenia zajęć metodą ruchu rozwijającego Veroniki Sherborne. W swojej pracy kieruje się empatią oraz zrozumieniem drugiego człowieka. Stara się dostrzegać wyjątkowość każdego podopiecznego i motywować do kreatywnego samorozwoju. Najważniejszym celem w jej pracy jest praca nad samodzielnością i wiarą we własne możliwości wychowanków.
Kinga Świszcz – pomocniczka nauczycielki
Studentka psychologii, w trakcie specjalizacji Psychologia dzieci i młodzieży. Psychologia od zawsze była jej pasją, a możliwość wspierania najmłodszych w ich rozwoju i trudnościach daje jej ogromną satysfakcję. Empatia, cierpliwość i zaangażowanie to wartości, które kierują pracą pani Kingi. Uwielbia nawiązywać relacje z dziećmi, pomagając im lepiej rozumieć siebie i otaczający świat. Jej celem jest tworzenie bezpiecznej przestrzeni, w której każde dziecko będzie mogło się rozwijać, pokonywać wyzwania i budować pewność siebie. W przyszłości planuje dalej pogłębiać swoją wiedzę i doświadczenie, aby jak najlepiej wspierać młodych ludzi w ich codziennych wyzwaniach.
Marta Sperka – pomocniczka nauczycielki
Niezastąpiona w sprawach codziennych. Miła i życzliwa. Każdy dzień jest dla niej nowym wyzwaniem. Pani Marta pielęgnuje ogród przedszkolny, dzięki czemu dzieci chętnie spędzają w nim czas.
Małgorzata Pilch – pomocniczka nauczycielki
Pomocniczka nauczycielki w grupie Motylków. Praca z dziećmi jest dla niej tym, co wywołuje uśmiech i dodaje energii. Jest osobą pogodną, serdeczną i każdego dnia stara się stworzyć dzieciom miłą i życzliwą atmosferę.
lic. Anna Balcerzyk-Klimek – pomocniczka nauczycielki
Pomocniczka nauczycielki. Ukończyła studia na kierunku praca socjalna, pedagogika opiekuńczo wychowawcza w Wyższej szkole Humanitas w Sosnowcu. Aktualnie studentka drugiego roku studiów magisterskich na kierunku pedagogika przedszkolna i wczesnoszkolna. Cechują ją umiejętność łatwego nawiązywania kontaktów z dziećmi, cierpliwość, empatia, tolerancja oraz indywidualne podejście do każdej jednostki. Zaangażowana we wszystkie sprawy przedszkolno-organizacyjne. Jej motto, którym kieruje się w pracy : ,,Dziećmi jesteśmy tylko raz i nie będzie już drugiego razu”. Najważniejsze dla niej są stworzenie dzieciom przyjaznych i bezpiecznych warunków do zabawy i rozwoju, a przede wszystkim poświęcenie im efektywnie czasu.
mgr Aleksandra Kucharska – psycholożka
Magister psychologii, nieustannie poszerzająca swoją wiedzę i kompetencje poprzez udział w specjalistycznych szkoleniach oraz kursach z zakresu psychologii dziecięcej i nowoczesnych metod terapeutycznych. W swojej pracy wykorzystuje zabawę jako skuteczną formę wspierania rozwoju i budowania relacji. Jako certyfikowany trener Treningu Umiejętności Społecznych (TUS) pomaga dzieciom w rozwijaniu kompetencji społecznych, emocjonalnych i komunikacyjnych. Wspiera je w budowaniu pewności siebie, nawiązywaniu relacji z rówieśnikami oraz radzeniu sobie w trudnych sytuacjach społecznych. Pracuje również w oparciu o metodę Kids’ Skills, pomagając dzieciom przezwyciężać trudności poprzez naukę konkretnych, praktycznych umiejętności. Jej podejście opiera się na empatii, indywidualnym podejściu do dziecka i tworzeniu wspierających więzi.
mgr Karina Wojutycka – logopedka
Logopedka z wieloletnim doświadczeniem w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym i szkolnym. Prowadzi terapię u dzieci z deficytami rozwojowymi, z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim i umiarkowanym, spektrum autyzmu oraz z zaburzeniami przekształcania słuchowego. W ramach terapii logopedycznej prowadzi zajęcia m. in. metodą Tomatisa.
mgr Piotr Lamentowicz – terapeuta SI, fizjoterapeuta
Fizjoterapeuta jest specjalistą, który zajmuje się wykonywaniem zabiegów fizjoterapeutycznych w terapii, rehabilitacji oraz profilaktyce. Pracuje on z osobami niepełnosprawnymi, z zaburzeniami neuromięśniowymi i mięśniowo-szkieletowymi. Zadaniem terapeuty jest powstrzymanie postępujących zmian w organizmie, poprawienie sprawności ruchowej oraz działalność profilaktyczna poprzez stosowanie odpowiednich zabiegów fizjoterapeutycznych, masaży i ćwiczeń. Rozpoczynając pracę z pacjentem, fizjoterapeuta musi uwzględniać wszystkie przeciwwskazania zdrowotne do wprowadzenia danej terapii oraz w odpowiedni sposób dobierać ćwiczenia i zabiegi, aby odniosły pożądany skutek.
mgr Izabela Hoszczewska – terapeutka SI, fizjoterapeutka
Fizjoterapeutka, terapeutka Integracji Sensorycznej. Dba o rozwój fizyczny, motoryczny i sensomotoryczny dzieci w wieku przedszkolnym. Pracuje w zespole specjalistów wczesnego wspomagania rozwoju na terenie przedszkola.
mgr Hanna Paciuch -terapeutka Sali Doświadczania Świata
Absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Częstochowie wydziału pedagogiki. Ukończyła również studia podyplomowe z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju, rewalidacji i terapii pedagogicznej dziecka. Oligofrenopedagożka. Posiada certyfikat Niepublicznego Centrum Edukacji Pedagogicznej Pomorskiego Centrum Terapii w Koszalinie – „ Diagnoza Profilu Rozwojowego Młodzieży i Osób dorosłych o specjalnych potrzebach edukacyjnych”. Jest terapeutką Sali Doświadczania Świata. W swojej pracy stosuje metody polisensorycznego oddziaływania na dziecko.
mgr Michał Stogniew – hipoterapeuta
Michał Stogniew jest właścicielem Ośrodka hipoterapii „Padok” .
Ukończył w 2000 roku kurs Instruktora Rekreacji Ruchowej ze specjalnością „Hipoterapia” zorganizowany przez Polskie Towarzystwo Hipoterapeutyczne. Od tego czasu jest aktywnym hipoterapeutą i członkiem PTHiP, a od 2012 roku członkiem zarządu głównego, a następnie jego wiceprezesem. W 2001 roku założył w Katowicach Ośrodek Hipoterapeutyczny „PADOK”, a w 2007 roku z Jego inicjatywy powstało „Stowarzyszenie – Hipoterapia, hipika i środowisko”, w którym do dziś pełni funkcję prezesa. Jest również Przodownikiem Górskiej Turystyki Jeździeckiej PTTK i propagatorem turystyki jeździeckiej osób z niepełnosprawnością. W 2018 roku został wybrany do Rady Turystyki Osób Niepełnosprawnych PTTK.
Ośrodek Hipoterapeutyczny PADOK powstał w 2001 roku, a od 2007 roku jest ośrodkiem patronackim Polskiego Towarzystwa Hipoterapeutycznego oraz posiada certyfikat Ośrodka Turystyki Jeździeckiej Afiliowanego przy PTTK. Z ośrodkiem współpracuje zespół hipoterapeutyczny składający się z : hipoterapeutów, fizjoterapeutów, psychologów, pedagogów, lekarza i muzykoterapeutów, co gwarantuje fachowość i efektywność prowadzonych w nim zajęć. Ośrodek prowadzi szeroko pojętą współpracę z wieloma instytucjami, stowarzyszeniami, szkołami, oraz uczelniami wyższymi w zakresie prowadzenia zajęć hipoterapeutycznych dla ich podopiecznych, jak również prowadzenia praktyk dla studentów i akcji edukacyjno – warsztatowych w zakresie hipoterapii.
Agnieszka Knaś
Wykonuje czynności porządkowe na terenie przedszkola.